Kinderen in de peuterspeelzaal leren niet alleen van hun leidster, maar ook van hun leeftijdgenootjes. De leidster helpt de kleintjes vooral om goed mee te doen, terwijl de peuters zelf met hun klasgenootjes meer complexe taal spreken en meer initiatief tonen.
Dat blijkt uit een onderzoek waarop Marjolein Dunk op 3 december promoveert aan de RUG. Ze heeft anderhalf jaar lang een groep peuters tussen 2,5 en 4 jaar geobserveerd.
De kinderen leren van hun leeftijdgenootjes vooral zelf de taal gebruiken, terwijl ze van de leidster vooral meedoen met schoolse activiteiten zoals knutselen.
Aan de Doornbosheerd in Beijum is in de nacht van donderdag op vrijdag één persoon…
Het mooie weer blijft de komende dagen hangen, want de temperatuur zal overdag niet onder…
Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…
Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…
De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…
Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…