Categorieën: Nieuws

Schoolplein 21ste eeuw in Forum Images

Kinderen kunnen nog tot het eind van het jaar spelen in Forum Images. Op het ‘schoolplein’ kunnen spellen uit het heden en het verleden worden gespeeld. De spellen zijn ontwikkeld door docenten en studenten van het Frank Mohr Instituut, een onderdeel van de Hanzehogeschool. Dat instituut doet onderzoek naar nieuwe media.

Zaal twee van ForumImages wordt door middel van projecties opgedeeld in verschillende speelvlakken. Op elk vlak van het plein wordt een ander spel gespeeld. Elk spel doet een beroep op een specifieke vaardigheid, bijvoorbeeld behendigheid, tactiek, creativiteit en samenwerken.

Het schoolplein van de 21ste eeuw is nog te bezoeken tot 30 december.

Elmer Smaling

Recente berichten

Zonnig najaarsweer tot na het weekend, daarna klopt de herfst aan de deur

De komende dagen is het nog steeds een beetje nazomeren in Groningen. Aangename temperaturen, flink…

3 uur geleden

Winkelcentrum Paddepoel moet opener uitstraling krijgen: “Het is nu een eiland in een zee van asfalt”

Winkelcentrum Paddepoel moet een opener uitstraling krijgen. Voor voetgangers en fietsers moet het aantrekkelijker worden…

3 uur geleden

Twee gewonden bij schietincident op woonwagenkamp De Kring bij Hoogkerk (update)

Op woonwagenkamp De Kring bij Hoogkerk heeft woensdagavond een schietincident plaatsgevonden. Daarbij zijn twee mensen…

5 uur geleden

Gemeente gaat onderzoek doen naar verkoop studentenhuizen: “Geluiden zijn verschillend”

De gemeente Groningen gaat samen met het steunpunt Huren onderzoek doen naar de verkoop van…

6 uur geleden

Langstzittend raadslid Amrut Sijbolts dient na ruim veertien jaar ontslag in

Na veertien jaar in de gemeenteraad van Groningen heeft Amrut Sijbolts zijn ontslag ingediend. Daarmee…

7 uur geleden

GON is voorbeeld dat je markt uit de zorg moet halen: “Wel zorgen over aantal tieners dat vastloopt in onderwijs”

Vijf jaar na de invoering van het gebiedsondersteuningsnetwerk, het GON, kan gesproken worden van een…

7 uur geleden