De ChristenUnie wil dat de gemeente onderzoekt of er elektrische taxi’s in Groningen kunnen komen. Sinds kort rijden er veertig elektrische auto’s in Utrecht als proef.
Volgens fractievoorzitter Inge Jongman van de ChristenUnie moet de gemeente met de taxibranche overleggen om een dergelijk project ook naar Groningen te halen. Dat zou ten goede komen aan de luchtkwaliteit en passen in het streven om Groningen de meest duurzame stad van Nederland te maken.
De proef met de elektrische taxi’s in Utrecht wordt ondersteund door onder meer TNO, TU Delft, ANWB en vijf autofabrikanten. Energieleverancier Essent bouwt de komende maanden twintig punten in Utrecht waar de accu’s opgeladen kunnen worden. Het GreenCab-project krijgt maximaal twee miljoen euro subsidie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De proef loopt tot eind 2012.
Goed nieuws voor alle mensen die de herfst liever nog even uitstellen: de aankomende dagen…
Hoogkerker Romano Hummel is afgelopen zaterdag in het ziekenhuis beland na een harde crash tijdens…
Binnenkort kun je geen Bitterblond, Aan Lager Wal of Rubberen Robbie meer drinken in de…
De jaarlijkse Campus Trail is vrijdagmiddag gelopen. Er deden zo'n vijfhonderd mensen aan mee. (meer…)
De gemeente Groningen is maandag begonnen met een maanden durende operatie om alle parkeerautomaten in…
Een team van zoekhonden gaat op het Canarische eiland La Gomera zoeken naar Diana. De…
Bekijk reacties
Wanneer worden de dames en heren politici eens wakker?
Zo lang we elektrische centrales laten werken op fosiele brandstoffen zijn elektrische auto's alles behalve groen.
Stop met het najagen van een hype.
Het rendement van een e-centrale is hoogstens 50%, transportverlies 10%, conversieverlies 50%, aandrijfverlies 15%. Per kWh nuttig in de auto moet er dus al gauw 2,5 kWh worden opgewekt x gemiddels 500 gram CO2. Zwarter kan bijna niet.