Categorieën: Nieuws

‘Informatie bij problemen op spoor kan beter’

De reizigersinformatie bij problemen op het spoor kan op tientallen punten flink verbeterd worden. Dat zegt de ChristenUnie die aan de hand van reizigerservaringen deze conclusie trekt. Donderdag worden de ervaringen, die verzameld zijn in het ‘Witboek NS,’ ingebracht tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over het winterweer.

Toen in december het treinverkeer ontregeld werd door de sneeuw ontbrak informatie op perronborden en werd er niet of nauwelijks omgeroepen. Reizigers met een ‘smartphone’ hadden vaak meer informatie dan medewerkers van de NS.

In het ‘Witboek NS’ van de ChristenUnie wordt aanbevolen dat bij extreme uitval alleen vertraagde treinen en de niet uitgevallen treinen op borden worden getoond, dat de juiste bestemming op de treinen staan en dat de verstaanbaarheid van omroepberichten beter kan. Ook moet de website van de NS actuele informatie geven tijdens problemen.

Sebastiaan Scheffer

Recente berichten

Herfstweer blijft nog eventjes in de kast

Het mooie weer blijft de komende dagen hangen, want de temperatuur zal overdag niet onder…

3 uur geleden

Clublegende Erik Nevland keert terug naar Euroborg voor oefenwedstrijd tegen FC Groningen

Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…

5 uur geleden

Wat vinden Groningers echt belangrijk? | OOG Thermometer

Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…

6 uur geleden

Beide gewonden van schietpartij De Kring ingesloten voor verhoor

De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…

7 uur geleden

Kledingbank Maxima heeft tekort aan jassen voor mannen

Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…

9 uur geleden

Stadsbestuur baalt van kabinetsplannen

Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…

10 uur geleden