Hoogeveen verliest waarschijnlijk toch de status van intercitystation. Gedeputeerde Staten in de provincie Drenthe adviseren de Nederlandse Spoorwegen om het station van de lijst te schrappen in ruil voor de komst van een extra stoptrein tussen Groningen en Zwolle. Dat meldt RTV Drenthe.
De NS zal naar verwachting het advies van GS opvolgen. Volgens gedeputeerde Henk Brink is het intercitystation in Hoogeveen niet haalbaar, omdat met een stop in de Drentse plaats de gewenste reistijd tussen Zwolle en de Martinistad niet gehaald wordt. In Hoogeveen zijn de meningen verdeeld over het standpunt van de Gedeputeerde Staten. Henk Klaver van de CDA-fractie in Drenthe noemt het besluit van Brink een blunder en bereidt een motie voor om GS op andere gedachten te brengen.
Niet alleen de politiek mengt zich in de discussie. Reizigersvereniging Rover vindt bijvoorbeeld dat de snelle treinen in de Drentse stad moeten blijven stoppen, ook als in 2013 de Hanzelijn een feit is. De NS wil voor de zomer besluiten of Hoogeveen wel of geen intercity station blijft.
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Bekijk reacties
Hoogeveen is nooit intercitystation geweest. Ze verliezen daar dus ook niks. Daarentegen winnen de reizigers uit Groningen enorm!
Aangezien de grote getalen reizigers die in Hoogeveen in- en uitstappen zou de intercity in Hoogeveen moeten stoppen.
Er is altijd wel een station te vinden waar de kleinste hoeveelheid mensen in en uitstappen.Straks wordt Assen vast ook nog afgesloten van de intercitytrein met dezelfde argumenten, daarna Zwolle..en als laatste Groningen, op dat moment is de intercity de stoptrein geworden met als gevolg nog veel langere reistijden!