De lobby van de gemeente Hoogeveen om op het station in de Drentse plaats intercity’s te laten stoppen is slecht voor de reizigers van en naar Groningen. Dat zegt Hildebrand van Kuyeren van de website treinreiziger.nl
Behalve Hoogeveen vechten ook de lokale overheden in Meppel, Harderwijk, Woerden, Zoetermeer en Voorburg er voor om op hun stations intercity’s te laten stoppen. Volgens Van Kuyeren zijn deze overheden alleen maar bezig om voor zich zelf op te komen en kijken ze niet naar het algemeen belang van de reiziger. Want die zal door de extra stops alleen maar langer onderweg zijn.
Van Kuyeren vindt daarom dat de NS moet gaan besluiten over de dienstregeling omdat lokale overheden nu de toekomst in de weg staan. De NS wilde bijvoorbeeld eind 2009 meer intercity’s laten rijden tussen Groningen en Zwolle. Dit tot onvrede van Hoogeveen, omdat ze hiermee hun rechtstreekse verbinding met Schiphol kwijt zouden raken. Dankzij een succesvolle lobby, waar ook de Tweede Kamer zich mee bemoeide, kon de NS geen draagvlak vinden voor haar plan en kwamen er geen twee snelle treinen per uur naar Groningen.
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…
De ijshockeyers van GIJS Marne Groningen zakken opnieuw op de ranglijst na een thuisnederlaag tegen…
Er is dit jaar niet één oliebollenkraam die er in de gemeente Groningen met de…
Bekijk reacties
Laat ze opsodemieteren. Het is al irritant genoeg dat er 's avonds alleen stoptreinen rijden, die in de kleine Drenthse plaatjes stoppen om er vervolgens 2 mensen uit te laten.
@ Aaron. Dan kan je Assen ook schrappen aangezien Assen maar 7000 inwoners meer heeft dan Hoogeveen (hoogeveen 55000 inwoners). Daarnaast vind ik het onzin om 2 treinen die alleen in Groningen en Assen stoppen te laten rijden, omdat de meeste mensen in Hoogeveen en Meppel in de trein stappen. Daarnaast Heeft Hoogeveen stadsrechten, maar het gaat voornamelijk voor de mensen de mensen uit de regio die juist naar Hoogeveen en Meppel komen omdat er een goede aansluiting is.