De bushalte bij het Martini Ziekenhuis komt in het najaar terug. De gemeente gaat de voorrangssituatie bij de halte aanpassen, waardoor Qbuzz het weer verantwoord vindt om de halte te gebruiken.
Enige tijd geleden kondigde de busvervoerder aan te halte te laten vervallen, omdat die niet veilig zou zijn en tevens tot vertragingen zou leiden. Mensen die met de bus van en naar het Martini Ziekenhuis wilden waren daardoor aangewezen op de vierhonderd meter verderop gelegen halte aan de Van Swietenlaan. Dat leverde veel protest en vragen in de gemeenteraad op.
De gemeente heeft nu toegezegd om de situatie zodanig aan te passen dat de bussen voorrang krijgen. Ze lopen daardoor niet meer het risico dat ze lang moeten wachten omdat ze voorrang moeten geven en zo achter op hun schema raken.
Zo'n vierhonderd mbo- en hbo-studenten hebben afgelopen week meegedaan aan de Gezondheidschallenge Health Noord. Tijdens…
In een paginagrote advertentie zaterdag in de Volkskrant en in De Telegraaf roepen verschillende instellingen…
Jenning de Boo is zaterdag tweede geworden op de 1.000 meter in Nagano. De afstand…
Zaterdag werd Sinterklaas al begroet in het centrum van Groningen en in Hoogkerk. Maar de…
De gemeente Groningen gaat zich samen met verschillende organisaties inzetten om de bedreigde plant waterdrieblad…
Theaterfestival Jonge Harten viert zaterdag de slotdag. Op de slotdag zijn er verschillende masterclasses en…
Bekijk reacties
Schema aanpassen is waarschijnlijk te simpel.
Geef mij ook zo'n gemeente. Hier in Haaglanden creëren ze kruispunten, waar bussen altijd voorrang moeten gaan verlenen. Soms sta je bij een rotonde en / of kruising 2 tot 3 minuten te wachten, voordat je over (denkt) te kunnen steken. Mis, komt er van de andere kant weer verkeer...
Voorbeelden:
De Lier uit richting Delft;
Rotonde N470 Delfgauw;
Busstation Leyweg (Winkelcentrum);
Busstation Naaldwijk Verdilaan;
Delftse Hout halte aan / onder A13;
Station Delft Zuid (nog niet opgeleverd, maar wel weer een kruising, waar de bus moet wachten;
Busstation Leyenburg;
En ga zo maar door. En de passagiers maar klagen, dat de bus zo laat is.
Tot slot @ Cathy:
Nee, Mien, dat is niet simpel, maar te duur! De schema's zijn zo afgesteld, dat er aansluitingen gegeven (behoren te) worden. Door dit soort ongein is dat ONMOGELIJK! Dus... Chapeau voor de gemeente. Kom dat hier in het Westen ook even regelen, alsjeblieft!
Ben ik even blij met onze gemeente scotty..
Het openbaar vervoer heeft hier zijn prioriteit
zoals je ziet.
Hier zijn de mensen ZONDER... misschien nog wel belangrijker dan die met auto..
De afhankelijkheid van de gewone man van het openbaar vervoer en de verschillende belangen die dat oplevert wordt vaak ten gunste van de ASO automobilist beslist.
Met als gevolg dat de dienstregeling door de (auto) drukte die alleen maar aan zich zelf denken ( snel naar huis of snel naar het werk ...meestal op de laatste minuut aankomend)totaal miet meer haalbaar zijn .
met als gevolg dat er 10 tallen passagiers de aansluiting en eventueel de trein missen.
Da zo door gemeente..en gooi meer dan 300 miljoen euro over de balk voor een tram die ALLEEN...!! KARIN DEKKER WIL.
Het openbaar vervoer moet 5 miljoen inleveren in 2012..nou karin strijk eens over je hart ( als je die al hebt) en vraag om 295 miljoen
is iedereen blij ..