De bushalte bij het Martini Ziekenhuis komt in het najaar terug. De gemeente gaat de voorrangssituatie bij de halte aanpassen, waardoor Qbuzz het weer verantwoord vindt om de halte te gebruiken.
Enige tijd geleden kondigde de busvervoerder aan te halte te laten vervallen, omdat die niet veilig zou zijn en tevens tot vertragingen zou leiden. Mensen die met de bus van en naar het Martini Ziekenhuis wilden waren daardoor aangewezen op de vierhonderd meter verderop gelegen halte aan de Van Swietenlaan. Dat leverde veel protest en vragen in de gemeenteraad op.
De gemeente heeft nu toegezegd om de situatie zodanig aan te passen dat de bussen voorrang krijgen. Ze lopen daardoor niet meer het risico dat ze lang moeten wachten omdat ze voorrang moeten geven en zo achter op hun schema raken.
Het stralende voorjaarsweer van de afgelopen dagen wordt ingeruild voor een bewolkter weertype waarbij er…
In 2I profiteerde Gorecht volop van het puntverlies van de concurrenten bovenin. Helpman boekte in…
Nova Tech Lycurgus heeft zaterdagavond de uitwedstrijd in het Belgische Achel tegen Tectum Achel met…
Be Quick 1887 boekte zaterdagavond in de eerste klasse H een ruime zege. Oranje Nassau…
Koploper PKC'83 heeft zaterdagmiddag in de titelstrijd in de eerste klasse H in eigen huis…
Het is de 25-jarige Jochem Kerssies gelukt om het wereldrecord schaatsen te verbreken. Op de…
Bekijk reacties
Schema aanpassen is waarschijnlijk te simpel.
Geef mij ook zo'n gemeente. Hier in Haaglanden creëren ze kruispunten, waar bussen altijd voorrang moeten gaan verlenen. Soms sta je bij een rotonde en / of kruising 2 tot 3 minuten te wachten, voordat je over (denkt) te kunnen steken. Mis, komt er van de andere kant weer verkeer...
Voorbeelden:
De Lier uit richting Delft;
Rotonde N470 Delfgauw;
Busstation Leyweg (Winkelcentrum);
Busstation Naaldwijk Verdilaan;
Delftse Hout halte aan / onder A13;
Station Delft Zuid (nog niet opgeleverd, maar wel weer een kruising, waar de bus moet wachten;
Busstation Leyenburg;
En ga zo maar door. En de passagiers maar klagen, dat de bus zo laat is.
Tot slot @ Cathy:
Nee, Mien, dat is niet simpel, maar te duur! De schema's zijn zo afgesteld, dat er aansluitingen gegeven (behoren te) worden. Door dit soort ongein is dat ONMOGELIJK! Dus... Chapeau voor de gemeente. Kom dat hier in het Westen ook even regelen, alsjeblieft!
Ben ik even blij met onze gemeente scotty..
Het openbaar vervoer heeft hier zijn prioriteit
zoals je ziet.
Hier zijn de mensen ZONDER... misschien nog wel belangrijker dan die met auto..
De afhankelijkheid van de gewone man van het openbaar vervoer en de verschillende belangen die dat oplevert wordt vaak ten gunste van de ASO automobilist beslist.
Met als gevolg dat de dienstregeling door de (auto) drukte die alleen maar aan zich zelf denken ( snel naar huis of snel naar het werk ...meestal op de laatste minuut aankomend)totaal miet meer haalbaar zijn .
met als gevolg dat er 10 tallen passagiers de aansluiting en eventueel de trein missen.
Da zo door gemeente..en gooi meer dan 300 miljoen euro over de balk voor een tram die ALLEEN...!! KARIN DEKKER WIL.
Het openbaar vervoer moet 5 miljoen inleveren in 2012..nou karin strijk eens over je hart ( als je die al hebt) en vraag om 295 miljoen
is iedereen blij ..