Vanaf 2013 gaan er vier treinen per uur rijden tussen Groningen en Zwolle. De Provinciale Staten van Drenthe hebben woensdag ingestemd met het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station.
Op dit moment rijden er nog drie treinen per uur op het traject. Als de Hanzelijn in 2013 gereed is zal NS de nieuwe dienstregeling in laten gaan. Dan rijden er per uur twee intercity-treinen en twee stoptreinen. De intercitytreinen maken dan alleen nog een tussenstop in Assen.
De NS had het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station als voorwaarde gesteld voor de nieuwe dienstregeling. Provinciale Staten van Drenthe heeft daar veel moeite mee, maar stemde er uiteindelijk toch mee in. De provincie wil wel nog onderzoeken of Hoogeveen niet alsnog de intercity-status kan behouden. Dat mag dan niet tot vertragingen of veiligheidsrisico’s leiden.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Dit bericht klopt niet. De Provinciale Staten hebben niet ingestemd met het niet geven van Hoogeveen als IC station. Ze hebben alleen ingestemd dat de vierde trein er moet komen. Daarnaast heeft een meederheid ingestemd met Hoogeveen als IC station. Alleen dan moet het niet leiden tot vertraging of veiligheidsrisco's. Waarschijnlijk is dat geen probleem en komen er dus én vier treinen én een stop in Hoogeveen van de IC's.