Vanaf 2013 gaan er vier treinen per uur rijden tussen Groningen en Zwolle. De Provinciale Staten van Drenthe hebben woensdag ingestemd met het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station.
Op dit moment rijden er nog drie treinen per uur op het traject. Als de Hanzelijn in 2013 gereed is zal NS de nieuwe dienstregeling in laten gaan. Dan rijden er per uur twee intercity-treinen en twee stoptreinen. De intercitytreinen maken dan alleen nog een tussenstop in Assen.
De NS had het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station als voorwaarde gesteld voor de nieuwe dienstregeling. Provinciale Staten van Drenthe heeft daar veel moeite mee, maar stemde er uiteindelijk toch mee in. De provincie wil wel nog onderzoeken of Hoogeveen niet alsnog de intercity-status kan behouden. Dat mag dan niet tot vertragingen of veiligheidsrisico’s leiden.
Het mooie weer blijft de komende dagen hangen, want de temperatuur zal overdag niet onder…
Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…
Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…
De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…
Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…
Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…
Bekijk reacties
Dit bericht klopt niet. De Provinciale Staten hebben niet ingestemd met het niet geven van Hoogeveen als IC station. Ze hebben alleen ingestemd dat de vierde trein er moet komen. Daarnaast heeft een meederheid ingestemd met Hoogeveen als IC station. Alleen dan moet het niet leiden tot vertraging of veiligheidsrisco's. Waarschijnlijk is dat geen probleem en komen er dus én vier treinen én een stop in Hoogeveen van de IC's.