Vanaf 2013 gaan er vier treinen per uur rijden tussen Groningen en Zwolle. De Provinciale Staten van Drenthe hebben woensdag ingestemd met het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station.
Op dit moment rijden er nog drie treinen per uur op het traject. Als de Hanzelijn in 2013 gereed is zal NS de nieuwe dienstregeling in laten gaan. Dan rijden er per uur twee intercity-treinen en twee stoptreinen. De intercitytreinen maken dan alleen nog een tussenstop in Assen.
De NS had het verdwijnen van Hoogeveen als intercity-station als voorwaarde gesteld voor de nieuwe dienstregeling. Provinciale Staten van Drenthe heeft daar veel moeite mee, maar stemde er uiteindelijk toch mee in. De provincie wil wel nog onderzoeken of Hoogeveen niet alsnog de intercity-status kan behouden. Dat mag dan niet tot vertragingen of veiligheidsrisico’s leiden.
Bij een verkeersongeluk zaterdagavond op de Rozenburglaan is een maaltijdbezorger gewond geraakt. Dat meldt nieuwsfotograaf…
De zevende zege op rij leverde PKC'83 vanavond de eerste periodetitel op. Be Quick 1887…
Vandaag stond de laatste speelronde in de strijd om de eerste periodetitel op het programma.…
In een zenuwslopende wedstrijd is het zaterdag de dames van team MB1 van HC Groningen…
Treinreizigers tussen Groningen en Delfzijl en Roodeschool hebben zaterdagmiddag te maken gehad met vertraging. Door…
Sinterklaas en zijn pieten zijn zaterdagmiddag rond 13.45 aan wal gestapt. Drie kwartier eerder kwam…
Bekijk reacties
Dit bericht klopt niet. De Provinciale Staten hebben niet ingestemd met het niet geven van Hoogeveen als IC station. Ze hebben alleen ingestemd dat de vierde trein er moet komen. Daarnaast heeft een meederheid ingestemd met Hoogeveen als IC station. Alleen dan moet het niet leiden tot vertraging of veiligheidsrisco's. Waarschijnlijk is dat geen probleem en komen er dus én vier treinen én een stop in Hoogeveen van de IC's.