Kabelbedrijf Ziggo is niet onder de indruk van de actie van SP-kamerlid Jasper van Dijk. Van Dijk riep vorige maand het publiek op om klachten in te dienen over Nederlandse kabelaars op een speciaal meldpunt.
Bij dit meldpunt zijn afgelopen maand vijftienhonderd klachten binnengekomen over Ziggo. Daarbij klaagden mensen vooral over het feit dat kijkers van analoge televisie steeds minder zenders krijgen aangeboden, terwijl digitale kijkers voor hetzelfde geld veel beter af zijn.
Het kabelbedrijf verdedigt zich op haar beurt door te zeggen dat het gros van de mensen juist graag digitale televisie en meer interactiviteit wil hebben. “Analoge televisie zullen we altijd blijven doorgeven want dat is bijvoorbeeld handig voor een tweede of derde televisie. Maar feit is wel dat een analoge kijker acht keer meer zoveel capaciteit van het netwerk gebruikt dan digitale. Daarom bouwen we analoge televisie langzaam af om meer interactiviteit aan digitale kijkers te kunnen bieden”, aldus een woordvoerder van de kabelaar.
Het belooft een flink gure week te worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het de…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
De belangrijkste klachten betroffen niet alleen de analoge/digitale uitdaging maar de prijsverhoging in combinatie met de beperkte pakket mogelijkheden.
VB: Iemand die nu syfi heeft en wil blijven ontvangen moet straks het duurste pakket afnemen met tal van zenders waar hij niets aan heeft.
Dit kon voorheen met een deelpakket van 3,95/mnd. Dus Ziggo is een flink stuk duurder aan het worden en veel minder flexibel. Er is tevens geen andere mogelijkheid meer volgens Ziggo.
Inderdaad! Wilde het kidspakket voor € 3,95 bestellen en daar moet ik nu ineens 8 of 13 euro extra voor gaan betalen per maand. Ook is de prijs van bellen naar USA verdubbeld!!! Ben net naar Ziggo overgestapt maar als ik dit van tevoren wist dan......
De wijziging om analoge tv-signalen niet meer door te geven is belachelijk.
Daarbij komt dat ik een aanvullend pakket heb met de zender HD History. Wil ik deze behouden dan moet ik kiezen voor het pakket TV Extra met alle meerkosten vandien.
De zenders die thans toegevoegd worden in het pakket TV-Plus geven geen enkele meerwaarde.
Het is zeker vervelend voor de mensen die analoge televisie hebben dat ze extra bij moeten betalen. Echter tijden veranderen, net zoals dat(bijna) niemand meer inbelt voor zijn internetverbinding gaan ook de ontwikkeling van tv gewoon door. Wil je dan toch over naar digitale televisie met interactieve functies (waar je meer zenders standaard hebt) dan is dat nu niet mogelijk aangezien de recorder uitverkocht is. Ja ziggo is weer goed bezig.
bron: http://www.beste-internet-provider.nl/internet-provider/tijdelijk-geen-interactieve-televisie-leverbaar-bij.html
Ook is de prijs van bellen naar USA verdubbeld!!! Ben net naar Ziggo overgestapt maar als ik dit van tevoren wist dan……
bij het bellen volop abbonement a 10 euro bel je de halve werled gratis ! Dus ook de VS. Dit gaat in per 1 September 2011.
Dus als je meer dan 10 euro per maand uitgeeft met je telefoontjes naar de USA dan loont het zeker de moeite........
Ik begrijp trouwens alle mensen die die klagen niet. Als je mobiele operator de abbonementprijzen verhoogd en je databundel verkleint hoor je niemand. Het is natuurlijk gemakkelijk om iets te roepen zonder er eens moeite voor te doen om meer info in te winnen.
Ik heb nu drie paketten extra, maar ga na 1 september ook iets meer betalen. Maar dan krijg ik wel alle andere voordelen. Uitzending gemist Video On Demand en een aardig aantal HD kanalen. Dus ja, ik heb het er voor over.