De Provinciale Staten moeten de regiotram alsnog afblazen. Dat vraagt de Stadspartij aan de Staten van de drie noordelijke provincies.
Volgens de Stadspartij lopen allerlei plannen in Noord-Nederland het risico te worden vermorzeld door de ambities van de stad Groningen. De Staten moeten daarom hun invloed aanwenden om de regiotram af te blazen.
De Stadspartij pleit nogmaals voor het Plan B, waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaande lijnen en een nieuw treinstation bij Zernike. Volgens de partij hebben de Groningers geen vertrouwen in een dure regiotram door hun historische binnenstad.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bekijk reacties
Ik had eigenlijk wat aandacht van oogtv verwacht over het voorlopig ontwerp van de regiotram n.a.v. de inspraakreakties dat vrijdag is bekendgemaakt. Maar nee hoor, als de stadspartij weer een scheet laat krijgt die weer alle aandacht.
Komt nou echt ELKE RUFT van de stadspartij in het nieuws?
De stadspartij is anti-tram, ja, dat weten we al. Nou én? Het is niet zo dat ze weten waar ze 't over hebben.
Dankzij de Regiotram mogen reizigers uit Beijum, Lewenborg straks overstappen als ze naar de Grote Markt willen. Maar niet alleen zij! Ook reizigers uit Vinkhuizen, Hoornsemeer, Corpus den Hoorn, de Weijert, Coendersborg, De Hoogte, enz enz verliezen straks hun verbinding met de Grote Markt.
Je hoeft bovendien geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken dat een heel nieuw OV-systeem, inclusief eigen traminfrastructuur, veel duurder is in exploitatie, ook al wordt dat door het Projectbureau en Karin Dekker op basis van "creatieve boekhouden" glashard ontkend. Dat is het mooie van Plan B: het sluit aan bij het bestaande spoorvervoer, het bestaande busvervoer, bestaande remises, onderhoud, enz, en is daardoor veel goedkoper. En als klap op de vuurpijl worden alle gevaarlijke overwegen in de Stad in Plan B vervangen door onderdoorgangen en is het Zernike in slechts 10 minuten bereikbaar met een trein langs de noordelijke ringweg. En dat voor minder geld en risico! Maar ja, politici en ambtenaren zullen nooit toegeven dat een plan dat zij niet zelf bedacht hebben beter is...
Daar heb je hem ook weer met zijn propaganda voor plan Beunhaas. De vazal van de stadspartij heeft het er maar weer druk mee. De stadspartij moet eerst maar eens uitvinden waar het echt om gaat i.p.v. altijd maar weer lopen te zeuren over alles.
@Arthur Kamminga: ik stel voor dat u het allemaal nog een paar keer herhaalt, vooral voor degenen die u de eerste vijftienhonderd keer niet gehoord hebben.
Helaas maakt dat uw plan niet geschikter als alternatief voor de tram, maar in ieder geval heeft u dan weer naar uzelf kunnen luisteren.
@Jeroen Jans en "Piet de Vries": anders reageer je inhoudelijk? Als je alleen op de man kan spelen, geeft dat aan dat je geen argumenten hebt. En dat kan kloppen. Verschillende keren onder verschillende namen reageren helpt daar niet bij.
toen ze DE MARTINITOREN gingen bouwen GINGEN MISSCHIEN DE STADJERS ER OOK OM RUZIEN maar toen gebeurde er WAT DE KERK WOU WANT DE KERK HAD T GEZAG IN DE MIDDELEEUWEN ---
De Stadspartij wil blijkbaar voor € 300-350 miljoen een studentenspoorlijn naar Zernike aanleggen. Want dát is de werkelijke prijs van een dergelijke spoorlijn, zo blijkt uit een brief van het provinciebestuur. Plan B is in werkelijkheid veel, maar dan ook echt VEEL DUURDER dan zoals het tot nu toe naar buiten is gebracht. De aanleg van een tramlijn naar Zernike, via de binnenstad, kost hooguit € 200 miljoen. Met zo'n tramlijn vang je 2 vliegen in 1 klap: zowel de binnenstad als Zernike worden per tramlijn ontsloten. En dat voor aanzienlijk minder geld dan bij de dure studententrein van de Stadspartij. De brief van het provinciebestuur waaruit blijkt dat Plan B veel te duur is kan je vinden op http://www.provinciegroningen.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/Brief/2011-40499.pdf