De treinen van vervoersbedrijf Arriva gaan energiezuiniger rijden. Hierdoor zal het dieselverbruik verminderd worden.
In de bestuurderscabine van de machinisten zijn apparaatjes geïnstalleerd waar de bestuurder af kan lezen hoeveel diesel hij verbuikt per gereden kilometer. Per vestiging hebben de machinisten een target gekregen. De gegevens die de apparaatjes verzamelen zullen gerapporteerd worden, en zullen uiteindelijk geanalyseerd worden.
Het duurzaam rijden heeft als gevolg dat de machinist een rustigere rijstijl heeft. Ook zal de trein bij stations, met behulp van het elektro dynamisch remmen, rustiger afremmen. Daarnaast zal één van de twee motoren van de trein op stations sneller uitgeschakeld worden, waardoor er minder lawaai en vervuiling optreedt. Wel zegt het bedrijf dat het energiezuinig rijden niet ten koste mag gaan van de punctualiteit. Dat betekent dat een machinist pas energiezuinig mag gaan rijden als aan voorwaarden veiligheid en punctualiteit is voldaan.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
Bekijk reacties
Maak er een wedstrijdje van en geef de best presterende machinist een pluim !