Categorieën: Wijken

Parkeerplekken wijken voor tram

De parkeerplaatsten aan de Zonnelaan in Paddepoel verdwijnen als de tram door de straat gaat rijden. Dat heeft het stadsbestuur besloten.

De bewoners wilden de parkeerplekken graag houden, maar de gemeente vreest dat er dan onveilige verkeerssituaties gaan ontstaan.

Het stadsbestuur zegt dat er in de zijstraten van de Zonnelaan nog voldoende parkeerplaatsen zijn. Als dat er te weinig zijn worden er extra parkeerplaatsen aangelegd.

FacebookFacebookXXLinkedInLinkedInWhatsAppWhatsAppCopy LinkCopy LinkEmailEmail
AddThis Website Tools
Andor Heij

Bekijk reacties

  • Als het stadsbestuur oprecht begaan was met verkeersveiligheid, zou ze beter helemaal geen tram kunnen laten rijden. Trams zijn van alle vervoermiddellen het meest onveilig. Kijk maar hoe vaak in Amsterdam/Den Haag/Rotterdam trams betrokken zijn bij ongevallen; relatief veel vaker dan bussen.

    Dat komt o.a. door de veel langere remweg, valrisico door gladde rails, de voor fietsers gevaarlijke spleet bij de rails, en de onmogelijkheid om nog uit te wijken bij een dreigende aanrijding. Bij een Regiotram is door het hogere gewicht de remweg nóg langer dan bij normale stadstrams die je in de grote steden ziet. Dat zijn allemaal dingen waarmee je rekening moet houden (en wat men onvoldoende doet).

  • Ja hoor, maak de bevolking maar weer bang met oneerlijke vergelijkingen. De trams die in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag rijden zijn oude trams, op rails die zijn aangelegd in een periode dat er anders werd gekeken naar verkeesveiligheid dan vandaag de dag. De tram die in Groningen gaat rijden krijgt een trambaan waarbij veel meer aandacht is voor verkeersveiligheid dan de tramsystemen die destijds in andere steden zijn aangelegd. Natuurlijk zal er wel eens een ongeluk gebeuren, maar doe nu niet alsof de tram het er veel gevaarlijker op maakt. Je vergelijkt appels met peren en je reactie lijkt meer stemmingmakerij. Overigens; wel eens gezien hoe vaak bussen betrokken zijn bij aanrijdingen? En was het juist niet in Plan B dat er veel meer bussen gaan rijden? Misschien moet je je eens afvragen of Plan B wel zo goed is voor de veiligheid, gelet op het grote aantal bussen dat door de binnenstad blijft rijden.

    • Wat alleen wordt vergeten is dat de tram in Groningen gewoon niet nodig is en alleen van belang is voor die natte vlek die de gemeenteraad van het idee krijgt. Net als de Oostwand, net als het Damsterdiep, net als het Groninger Museum, net als het Waagplein, net als het oude Waagplein, net als het verkeerscirculatieplan, net als Meerstad. Etcetera etcetera.

  • Hulpverlening, verhuizingen, en ga zo maar door; alles via het troittoir. Wat maakt het uit. Dan de ondernemers, je boterham laten afpakken door de Grote Markt, ach wie zijn wij burgers!

  • en dat allemaal voor die paar spitsuurtjes.
    De rest van de tijd zitten die lange trams praktisch leeg en kunnen er dus veel beter bussen ingezet. 3 of 4 elektrische harmonicabussen inzetten tijdens de spits is net zo schoon maar veel efficienter, veiliger en goedkoper.
    De tram wordt een ongekend debacle voor dit toch al armlastige provinciestadje

Recente berichten

KNMI waarschuwt voor dichte mist

Het KNMI waarschuwt in de nacht van woensdag op donderdag voor dichte mist. Voor de…

6 uur geleden

Kap Betonbos: “Als besluit een dag eerder was genomen had dit veel heisa bespaard”

Het besluit om de kap van het Betonbos vanwege het broedseizoen niet door te laten…

8 uur geleden

Kian haalt 8.115 euro op voor kinderafdeling UMCG met verkoop 21.000 kniepertjes

De 10-jarige Kian Sijp heeft samen met zijn oma Greta woensdagmiddag een check van 8.115…

8 uur geleden

Minder vaak maaien ten faveure van insecten: “Het mag best een beetje wild zijn”

De gemeente gaat minder vaak maaien op plekken waar het niet beslist noodzakelijk is. Een…

9 uur geleden

Donderdag begint mistig, later op de dag zonnige perioden

Na twee dagen van nauwelijks zichtbare, natmakende regen, wordt Groninger getrakteerd op wat meer zonnestralen.…

9 uur geleden

Busbaan door Vinkenstraat blijft mogelijkheid: “U bent de SP voor het blok aan het zetten”

De plannen om een busbaan aan te leggen via de Vinkenstraat, E. Thomassen à Thuessinklaan…

10 uur geleden