Fitnesscentra in de stad hebben het steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden. Om de bedrijven rendabel te houden spreken ondernemers hun creatieve geest aan.
Linda Onnes van een fitnesscentrum in de Loppersummergang zegt dat er eigenlijk twee redenen zijn die de oorzaak zijn van de moeilijke periode. “We zien heel duidelijk de gevolgen van de economische crisis”, vertelt Onnes. “Mensen kunnen hun geld maar één keer uitgeven, en dan zie je dat er toch bezuinigd wordt op het sporten”. Een tweede reden is de concurrentie. “De afgelopen tien jaar zijn fitnesscentra als paddenstoelen uit de grond verrezen. Dat betekent dat de concurrentie groot is, en dat je op moet vallen om klanten aan je te binden”.
Voor 2012 maakt Onnes zich voorlopig geen zorgen. “We staan er goed voor en door het neerzetten van scherpe prijzen en een fitnesscentrum dat meer is dan alleen een fitnesscentrum proberen we de concurrentie voor te blijven”. Onnes is daarnaast blij dat de werkzaamheden aan het Damsterdiep vorderen. “Daar hebben we veel last van gehad en zijn we veel potentiële klanten misgelopen”.
Luister hier naar Linda Onnes: