Ferwerda Fietsen in de Steentilstraat is failliet. De deur is sinds dinsdag gesloten. De negen medewerkers staan op straat. De rijwielhandel is een begrip onder Stadjers en was met name bij studenten populair.
Ferwerda begon als kleine zaak in de Willemstraat en groeide in de jaren zestig uit tot één van de grootste fietsenzaken met diverse vestigingen in de Steentilstraat. Eigenaar Jaap de Graaf overleed enkele maanden geleden en sindsdien is het bedrijf in handen van zijn kinderen.
Ferwerda Fietsen heeft zich altijd fel verzet tegen het autovrij maken van de Steentilstraat. Ook de langdurige bouw van de parkeergarage op het Damsterdiep zal de zaak geen goed gedaan hebben. Het is nog niet bekend of Ferwerda Fietsen een doorstart zal maken.
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Bekijk reacties
De belabberde service en onvriendelijke manier waarop ze vaak met hun klanten omgingen heeft zaak eerder de das omgedaan. Het is wel erg makkelijk om de parkeergarage de schuld te geven. Nog een wonder dat het zo lang heeft bestaan imho.
ik mag hopen dat Wiecher de moed op kan brengen om na de tegenslagen van de afgelopen maanden een doorstard te maken,
ik wens hem als al vele jaren klant in iedergeval veel succes.
Eens met Jan van der veen.
Ben daar 1 x geweest om mijn band te laten plakken. Hadden ze er een nieuwe binnenband ingezet. En als bewijs dat het echt nodig was, hebben ze de "oude" binnenband om het stuur gehangen, die vol zat met plakkertjes van de reparatie. Echter, ik had net een maand daarvoor zelf een nieuwe binnenband ingedaan, hoe komen al die reparatieplakkertje daar dan op?!
Sindsdien beschouw ik ze daar als afzetters en glimlach ik om dit faillissement.
je word behandelt zoals je een ander behandelt, vandaar misschien een norse reactie van ferwerda tegen norse klanten? ik ben altijd korrekt en vriendelijk behandelt en mischien kwam dat omdat ik altijd vriendelijk en korrekt ten ferwerda was?
P.S. op beijum zit een fietswinkel die jouw lekke band niet eens in behadeling wil nemen omdat de fiets daar niet gekocht is en dat is pas onvriendelijk en arrogantie
Nou ik ben bij mijn eerste (tevens laatste) bezoek daar slecht behandelt, wist toen ook al van de slechte reputatie maar Ferwerda was de enige die de fiets aanbood in de omgeving.
Ben dan ook niet rouwig om het faillissement en hoop dat dit de uitgelezen kans is voor vernieuwing in de Steentilstraat.
Heb daar een keer een fiets gekocht. Toen was ik nog jong en naief. Vet afgezet voor die prijs. (en de fiets is helaas al gestolen...in Beijum:( )
@t Pinokkio:de fietsenzaak in Beijum pompt mijn banden gratis op, en ik heb mijn nieuwe fiets daar niet gekocht.
hallo wiecher ik hoop dat je een door start maakt ik koop al wel meer dan 25 jaar fietsen bij ferweda fietsen en als er wat met de fiets wat aan stuk was dan zij je vader ga maar even naar de jongens dan
dan maken ze de fiets wel was geen brobleen
veel sterkte
Overal is weleens wat. HOe je zelf de mensen benadert wordt je inderdaad vaak zelf ook benaderd. Vond ze altijd zeer vriendelijk en schappelijk, inderdaad, de ouwe baas was altijd vriendelijk maar zakelijk, en probeerde altijd een gulden middenweg oplossing te bieden. Het spijt me dat de beste man is overleden, had hem al een poos niet meer gezien op straat voor de winkels.
Was een echte Groninger, recht toe recht aan. Sloeg een keer een fietsendief- junk tegen de vlakte omdat ze, zo zei hij, van zijn spullen af moesten blijven. Dat was de verklaring die hij de opgetrommelde politie agenten gaf na het opstootje voor de winkel.
Een man naar veler harten dus!!!!
Ik heb dus vorige week voor een fiets betaald, die ik nu niet heb! Iemand een idee hoe ik met hen in contact kan raken en mijn geld retour kan krijgen?
@Pinokkio: Precies, daarom ook dit faillissement. Mijn ervaringen (waarbij ik overigens geen enkele aanleiding gaf om door de heren te worden afgesnauwd)zijn helaas door velen gedeeld. 90% van de mensen die ik spreek over dit faillissement heeft negatieve ervaringen met deze zaak. Als je zelf wel goed behandeld bent, is dat mooi, maar besef je wel dat je dan een uitzondering bent.
@Vivian: ik zou me melden bij de curator:
Curator: mr. F.R. Omta
Adres: Postbus 136 9640AC Veendam
Telefoon: 0598-632623