Categorieën: Nieuws

Minder klachten bij Ombudsvrouw

Er zijn in 2011 466 burgers naar de gemeentelijke ombudsvrouw gestapt. Dat waren er bijna 100 minder dan in het jaar ervoor.

In tweederde van de gevallen gaat het om een probleem met de gemeente.

Ombudsvrouw Willy Kol pleit in haar jaarverslag voor één gemeentelijk loket waar burgers meldingen van hinder en overlast in de de openbare ruimte kunnen doen. Daar zijn nu nog allemaal verschillende loketten voor zoals beheer en verkeer of bouwen en wonen. De klacht verdwijnt daardoor nog wel eens tussen het kastje en de muur. Verder constateert zij dat de gemeente haar dienstverlening goed op orde heeft.

Betsie Meijer

Recente berichten

NAM wil niet langer betalen voor leefbaarheid Groningen

De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) wil niet langer bijdragen aan de leefbaarheid en economie in…

8 minuten geleden

PvdA komt met ’tienpuntenplan’ om te investeren in Groningse ondernemers

De Partij voor de Arbeid (PvdA) heeft een 'tienpuntenplan' opgesteld om te investeren in het…

4 uur geleden

Grijs weekend op komst tijdens intocht Sinterklaas

Vrijdag is het bewolkt en lokaal valt er een spatje motregen. Het wordt 11 graden…

12 uur geleden

Groninger Museum wint Museumkids Award

Het Groninger Museum is in de prijzen gevallen. Het museum heeft de Museumkids Award gewonnen…

13 uur geleden

Tijdelijk fietspad op plek ‘gouden tunneltje’ vanwege nieuwe afsluiting

Er komt een tijdelijk fietspad tussen De Linie en de Oosterpoort. Twee andere fietsverbindingen zijn…

15 uur geleden

Wat vind jij van het Forum? | OOG Panel

Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…

16 uur geleden