Categorieën: Nieuws

Minder klachten bij Ombudsvrouw

Er zijn in 2011 466 burgers naar de gemeentelijke ombudsvrouw gestapt. Dat waren er bijna 100 minder dan in het jaar ervoor.

In tweederde van de gevallen gaat het om een probleem met de gemeente.

Ombudsvrouw Willy Kol pleit in haar jaarverslag voor één gemeentelijk loket waar burgers meldingen van hinder en overlast in de de openbare ruimte kunnen doen. Daar zijn nu nog allemaal verschillende loketten voor zoals beheer en verkeer of bouwen en wonen. De klacht verdwijnt daardoor nog wel eens tussen het kastje en de muur. Verder constateert zij dat de gemeente haar dienstverlening goed op orde heeft.

FacebookFacebookXXLinkedInLinkedInWhatsAppWhatsAppCopy LinkCopy LinkEmailEmail
AddThis Website Tools
Betsie Meijer

Recente berichten

Raad van State tikt gemeenteraad op de vingers rond bebouwing binnenterrein Zuiderpark

De Raad van State heeft de gemeenteraad van Groningen opgedragen om binnen 16 weken opnieuw…

6 minuten geleden

Programma rond 80 jaar bevrijding afgetrapt bij Akerk

In en om de Akerk in Groningen werd woensdag herdacht dat Noordoost-Nederland 80 jaar geleden…

34 minuten geleden

Babynieuws aan het Gasuniegebouw: eerste twee kuikens kruipen uit hun ei

In de nestkast aan het Gasuniegebouw zijn woensdag de eerste twee slechtvalkkuikens uit hun ei…

2 uur geleden

VNO-NCW MKB Noord blij met geld voor Nedersaksenlijn, maar wil ‘compleet pakket’ met Lelylijn

VNO-NCW MKB Noord is blij met extra geld voor infrastructuur in het Noorden, maar maakt…

2 uur geleden

Restaurant van Market Hotel gaat donderdag weer open

Het restaurant van het Market Hotel aan de Grote Markt gaat deze donderdag weer open.…

3 uur geleden

UMCG-artsen bezorgd over toenemend aantal jonge mensen met darmkanker

Artsen van het UMCG in Groningen maken zich zorgen over het groeiende aantal jonge mensen…

3 uur geleden