Het aantal burgers dat naar de gemeentelijke Ombudsman stapte, is vorig jaar gedaald. In 2011 gingen 466 burgers naar de Ombudsman. In 2010 waren dat er honderd meer.
De gemeentelijke Ombudsman Willy Kol heeft in het Jaarverslag 2011 adviezen gegeven, om deze ontwikkeling te verbeteren. Haar advies aan de organisatie is dan ook: “Houd de dienstverlening aan burgers als leidend principe steeds goed voor ogen en voer veranderingen pas door als de organisatie er klaar voor is.”
Ze pleit ook voor één loket voor meldingen van hinder en overlast in de openbare ruimte. Dit om te voorkomen dat de Stadjer verwezen wordt tussen verschillende gemeentelijke loketten. Zo kun je voorkomen dat de klacht van de burger verdwijnt uit het gemeentelijke beeld, aldus Kol.
Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…
Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…
De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…
Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…
Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…
De Peter Petersenschool in Haren krijgt op 2 oktober een nieuwe naam. Dat meldt het…