Het aantal burgers dat naar de gemeentelijke Ombudsman stapte, is vorig jaar gedaald. In 2011 gingen 466 burgers naar de Ombudsman. In 2010 waren dat er honderd meer.
De gemeentelijke Ombudsman Willy Kol heeft in het Jaarverslag 2011 adviezen gegeven, om deze ontwikkeling te verbeteren. Haar advies aan de organisatie is dan ook: “Houd de dienstverlening aan burgers als leidend principe steeds goed voor ogen en voer veranderingen pas door als de organisatie er klaar voor is.”
Ze pleit ook voor één loket voor meldingen van hinder en overlast in de openbare ruimte. Dit om te voorkomen dat de Stadjer verwezen wordt tussen verschillende gemeentelijke loketten. Zo kun je voorkomen dat de klacht van de burger verdwijnt uit het gemeentelijke beeld, aldus Kol.
De fracties van VVD en Partij voor het Noorden maken zich zorgen over het aantal…
Het KNMI waarschuwt voor zware windstoten op woensdag. Voor de provincie Groningen is er een…
Wie aan Sinterklaas denkt, die denkt aan chocoladeletters, kruidnoten en ander snoepgoed. Bij bakkerij Marinus-Crebas-Meindertsma…
Minister Eppo Bruins (NSC) gaat de voorgestelde bezuinigingen op onderwijs niet terugdraaien. Dat liet Bruins…
De lekkages in de damwand bij de nieuwe Esperantotunnel zijn gedicht. Dat laat spoorbeheerder ProRail…
Tijdens de vijftiende editie van het Duchenne Gala Groningen, wat afgelopen zaterdag werd gehouden in…