Het aantal burgers dat naar de gemeentelijke Ombudsman stapte, is vorig jaar gedaald. In 2011 gingen 466 burgers naar de Ombudsman. In 2010 waren dat er honderd meer.
De gemeentelijke Ombudsman Willy Kol heeft in het Jaarverslag 2011 adviezen gegeven, om deze ontwikkeling te verbeteren. Haar advies aan de organisatie is dan ook: “Houd de dienstverlening aan burgers als leidend principe steeds goed voor ogen en voer veranderingen pas door als de organisatie er klaar voor is.”
Ze pleit ook voor één loket voor meldingen van hinder en overlast in de openbare ruimte. Dit om te voorkomen dat de Stadjer verwezen wordt tussen verschillende gemeentelijke loketten. Zo kun je voorkomen dat de klacht van de burger verdwijnt uit het gemeentelijke beeld, aldus Kol.
Dinsdagochtend gingen de Promotiedagen in Martiniplaza weer van start. Hier komen ondernemers uit het noorden…
Een 22-jarige man uit Groningen wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot doodslag van…
De Groningse afdelingen van de JOVD en de Jonge Socialisten zijn het politiek gezien op…
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…