Categorieën: Nieuws

Minder Stadjers naar gemeentelijke Ombudsman

Het aantal burgers dat naar de gemeentelijke Ombudsman stapte, is vorig jaar gedaald. In 2011 gingen 466 burgers naar de Ombudsman. In 2010 waren dat er honderd meer.

De gemeentelijke Ombudsman Willy Kol heeft in het Jaarverslag 2011 adviezen gegeven, om deze ontwikkeling te verbeteren. Haar advies aan de organisatie is dan ook: “Houd de dienstverlening aan burgers als leidend principe steeds goed voor ogen en voer veranderingen pas door als de organisatie er klaar voor is.”

Ze pleit ook voor één loket voor meldingen van hinder en overlast in de openbare ruimte. Dit om te voorkomen dat de Stadjer verwezen wordt tussen verschillende gemeentelijke loketten. Zo kun je voorkomen dat de klacht van de burger verdwijnt uit het gemeentelijke beeld, aldus Kol.

Mike Slot

Recente berichten

Clublegende Erik Nevland keert terug naar Euroborg voor oefenwedstrijd tegen FC Groningen

Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…

19 minuten geleden

Wat vinden Groningers echt belangrijk? | OOG Thermometer

Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…

1 uur geleden

Beide gewonden van schietpartij De Kring ingesloten voor verhoor

De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…

2 uur geleden

Kledingbank Maxima heeft tekort aan jassen voor mannen

Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…

3 uur geleden

Stadsbestuur baalt van kabinetsplannen

Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…

4 uur geleden

Nieuwe naam voor Peter Petersenschool in Haren

De Peter Petersenschool in Haren krijgt op 2 oktober een nieuwe naam. Dat meldt het…

5 uur geleden