De Stadspartij vindt dat het geld dat nu voor de regiotram gereserveerd is, beter besteed kan worden aan de spoorlijn tussen Groningen en Heerenveen. Dat partij roept de leden van de drie noordelijke Provinciale Staten in een open brief op om dat mogelijk te maken.
De partij heeft berekend dat de drie provincies 117 miljoen euro uit het tramproject kunnen halen, die ook aan de trein besteed mogen worden. Dat zijn compensatiegelden voor het niet doorgaan van de Zuiderzeelijn, die moeten worden gebruikt om de mobiliteit in het Noorden te verbeteren. Met 117 miljoen zou de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen dichtbij komen, want tot nu toe heeft het project een gat in de financiering van 123 miljoen.
Volgens de Stadspartij zijn er veel voordelen: de gemeente Groningen krijgt enkele miljoenen te besteden als de tram niet doorgaat, er is geld voor het aanpakken van spoorwegovergangen aan de westkant van de stad en op termijn is een verbinding met Leek en Roden mogelijk.
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Bekijk reacties
en vanaf nu weer 40 jaar kletsen over de zuiderzeelijn? nou dan hebben de "heren" alle tegoeden voor de lijn al ruim en breed weer opgezopen en opgevreten.
1) Een magneettrein naar de Randstad
2) Een gewone trein naar de Randstad
3) Een lightrail tram in de stad
4) Reparatie aan een paar spoorweg overgangen.
Het wordt wel steeds minder! Wat hebben wij als Stadjers aan nóg een spoorlijn naar een leeglopend dorp? Ondertussen zitten we nog steeds met overvolle bussen van en naar het Zernike. Alleen nuttig als de spoorlijn direct doorloopt naar Almere en Amsterdam.
Wil de stadse partij geld geven aan onze Friese buren? Laten we het geld mooi in de stad houden voor de tram! Die spoorlijn naar Friesland is lang niet zo belangrijk als de tram. Ooit wel eens de bussen gezien op de A7? Die zijn alleen goed gevuld in de spits. In de ochtend naar Grun toe, en in de avond terug naar Friesland. De rest van de dag zijn die bussen bijna leeg. Maar voor heel veel miljoenen wil die stadse partij lege bussen inruilen voor een lege trein? Die snappen dus echt niet waar ze mee bezig zijn! Doe mij de tram maar want daar hebben veel meer mensen wat aan.
Weer een bij voorbaat tot mislukken gedoemde poging van de Stadspartij om de tram een hak te zetten.
Na een oproep aan Den Haag om het geld voor de tram terug te eisen proberen ze het nu weer op deze manier.
Als ze dat 2 jaar eerder hadden gedaan hadden ze misschien nog een kans gehad. Als de provincie het geld nu terugtrekt kunnen ze een megaclaim van de stad verwachten.
Alleen mensen met oogkleppen durven nu nog voor de tram te kiezen. Wát een klassiek voorbeeld van compensatiegedrag!
Aub vol inzetten op spoorverbinding naar Heerenveen.