Er gaan in de toekomst in en rond de stad minder bussen rijden. Ook worden de kaartjes in de bus duurder. Het OV bureau Groningen-Drenthe hoopt mede daardoor zes miljoen euro te besparen. De maatregel moet op 9 december in gaan.
Op veel lijnen wordt per uur minder gereden en in de avonduren vervallen ook busritten. De laatste stadsbussen vertrekken vanaf het hoofdstation niet meer om 0.45 uur, maar al om 0.15 uur.
Ook tussen de stad en de provincie gaan minder bussen rijden of vervallen lijnen met weinig reizigers. Het aantal bussen in de spits tussen Groningen en Drachten gaat wel omhoog van vier naar zes per uur.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Dus we mogen weer meer gaan betalen voor minder?
Vraag en aanbod zijn duidelijk niet op elkaar afgestemd in deze periferie. Hoogste tijd om aan de noodrem te trekken, gezond verstand te laten bovendrijven en die onzinnige geldverslindende tram tot stilstand te brengen, wil het OV bureau niet genoodzaakt zijn om nog veel drastischer maatregelen te treffen.
Natuurlijk is Karin Dekker weer in haar nopjes...
De door haar gehate BUS wordt steeds meer uitgekleed ..en de K@t Tram van Haar wordt niet over gepraat en totaakl ontzien.
Terwijl de gemeente Groningen daar WEL 450 miljoen voor over schijnt te hebben.
Dat zij op 2 stoelen zit weet iedereen en dat ze moet kiezen voor een plaatsje in de geschiedenis boeken of de vergetelheid ( over 200 jaar) dan is haar keuze wel duidelijk.
Eeuwige roem ..zal haar deel zijn ..
.
NIET OMDAT ZE zo slim is ...
Maar omdat ze op een cruciale moment in de Groningse geschiedenis een verkeerde financiële BLUNDER er door drukte terwijl het hele land ( dus ook de stad Groningen in recessie was).
Met als gevolg de financiële ondergang van de stad Groningen.
Mede schuld daar aan was de halsstarrige houding van K@tje Karin Dekker en haar EGO tripperij ten koste van het openbaar vervoer ..
Want denk nou niet dat die tram veel geld op gaat brengen ..
Het zal weer ouderwets druk worden in de stad ....MET FIETSERS ...
Wat is dit nu weer voor belachelijke reactie? De gemeente Groningen heeft niets te maken met het besluit van het OV bureau om te bezuinigen op buslijnen, want het OV bureau krijgt hun geld via een andere weg dan de gemeente Groningen. Dit is dus weer duidelijk een reactie om weer even lekker tegen Karin Dekker en de tram aan te trappen.
Maar maak je geen zorgen, die tram komt er wel. Mede door reacties van mensen als jij, ben ik juist een groot voorstander van dit project geworden. Schreeuwen kunnen jullie wel, maar met oplossingen en alternatieven komen? Ho maar.
Wil je oplossingen!
Wat denk je van dubbel gelede bussen zoals in Utrecht of een trolleybus systeem zoals in Lyon.
Aanzienlijk goedkoper.
De tram is heel mooi maar kost gewoon te veel!
Mogen de mensen die geen geld hebben voor een auto ook het recht houden op goed en betaalbaar openbaar vervoer?
@Ruud: een dubbelgelede bus is geen oplossing. Dit is al lang onderzocht, en was ook het (betere) alternatief geweest als het uiteindelijk niet duurder zou zijn dan een tram. Dit is echter wel het geval, de exploitatiekosten zijn namelijk veel hoger. In het begin zal een dubbelgelede bus dus een stuk goedkoper lijken (lagere investering, minder aanpassingen aan de infrastructuur etc), echter zal dit na verloop van tijd juist duurder worden dan een tram. Dit is door twee onafhankelijke onderzoekbureaus uitgezocht, en beiden kwamen op deze conclusie. Een dubbelgelede bus is dus geen geschikt alternatief.
Even een aanvulling op bovenstaande: in Utrecht hebben ze nu ook gekozen om de lijnen naar het Uithof te vertrammen, omdat dit goedkoper is dan de huidige dubbelgelede bussen. In Utrecht zitten ze dus met dubbele kosten, dus kunnen we het in Groningen beter in één keer goed doen.
Dus iedereen de auto weer in.... Het is nu al haast onmogelijk om in het weekend op een aantal plaatsen in de provincie te komen. Kennelijk is het openbaar vervoer alleen voor woon- werkverkeer en studenten.
Fietsen ? Je kunt beter gaan lopen straks want je wordt omvergereden door de tram die toch in sneltramvaart door het centrum moet laveren of je blijft steken in de rails.
Als sneltrams maximaal 15km/u rijden in het centrum, dan heeft u gelijk. Lijkt me trouwens een te lage snelheid om "omver gereden" te worden.
Fietsers gaan overigens van de trambanen gescheiden worden, dus hoe u uw fietsband in de rails wil krijgen is mij een raadsel.
@Observeerder: zou u uw haat tegen Karin Dekker elders willen ventileren? Dank u.
De gemeente Groningen schijnt daar trouwens € 80 miljoen voor over te hebben, niet € 430 miljoen. Laat u niets wijsmaken door tegenstanders die luidkeels, maar ongefundeerd, het hoogste bedrag roepen dat ze kunnen vinden.
@O. Kars zegt:@Observeerder: zou u uw haat tegen Karin Dekker elders willen ventileren? Dank u.
Nee dus ....gelukkig leven we in een vrij land en ik zeg wat ik er van denk .
Ik zou karin haten ..NO NO WAY ( als je begrijpt wat ik bedoel)..
Elders geschreven ...onderstaand stukje van mij ..
De mijlpaal van 700.000.000 scrhijf..... ( zeven honderd MILJOEN ) lijkt te zijn bereikt.
(berichtgevingen in de pers)...
Het wachten is op de Eén BILJOEN ...1.000.000.000.000. Als volgende FINANCIËLE MOLENSTEEN om de nek van de GEMEENTE Groningen.
Bedankt Wethouders...en BEDANKT Karin DEKKER ..die klaarblijkelijk ongehinderd door kan door denderen richting ultieme Orgasme......
Niet gestopt door een ( schijnt) betoverde REST... van de gemeenteraad.
Eén BILJOEN overdreven ??..
Ik denk van niet ..maar we kunnen de hersenspinsels van GEKKE...Dekker nog stoppen.
Een dictator is moeilijk te stoppen zoals men wel weet .
Iedereen ( wethouders) is bang voor zijn goed betaalde baan .
MELK DE BEWONERS VAN GRONINGEN MAAR VERDER UIT.
De voedselbank krijgt het steeds drukker..
http://www.nederlandhelpt.nl/nieuws-detail/voedselbank-groningen-geen-geld/
De tekorten worden gehaald bij het vervoer bedrijf ( QBUZZ) 4 tot 6 miljoen EXTRA bezuinigen in December 2012.
Er is geld zat voor het openbaar vervoer zo lijkt het ( TRAM)...!!!
DE bus wordt uitgemolken ..
De passagier de dupe ..!!
Maar daar WIL KARIN DEKKER HET ABSOLUUT NIET OVER HEBBEN....
VOORAL NIET IN DE PERS.....
De bezuinigingen richting student laat vermoeden dat ook de OV kaart zijn langste tijd heeft gehad( te DUUR).
Gevolg lege DURE trams van 700.000.000....lees... zevenhonderd miljoen.
WEGGEGOOID GELD..iets wat de voedselbank kan beamen .
Asociaal ...KARIN DEKKER ..en dat alleen maar voor een vermelding in onze geschiedenis boeken.
Walgelijk ....EGO... TRIPPERIJ
Je stijl lijkt erg veel op die van mevrouw Kiki observeerder. vergeet je niet je pilletje te nemen?
Laat het maar eens tot je doordringen Marc..
Als de je straks moet lopen door de stad.
Omdat er geen bus meer rijdt.
De taxi naar de buitenwijken structureel 30 euro gaat kosten ..
De tram 3 euro per euro kaartje centrum zone ( per persoon) Lewenborg/Beyum 5 Euro per persoon.
De Bus minimaal 2 euro gaat kosten per kaartje.
Je hebt vast een fiets ...
Geen probleem dus ..toch ?
U haat Karin Dekker niet, zegt u? Uw onfatsoenlijke reactie over de wethouder (ook nu weer) bewijst anders het tegendeel.
Het OV-bureau gaat over de prijzen van de kaartjes, niet de wethouder. Prijsstijging in de bus werkt straks ook door in de tram, dus ik weet niet hoe dat vóór een tram zou moeten pleiten.
Verder wil ik u nogmaals oproepen die ongefundeerde, schreeuwerige dystopieën elders rond te gaan bazuinen. Dank u.
Koop eerst eens een toetsenbord waarvan de CapsLock toets niet steeds blijft hangen, en kom vervolgens met juiste cijfers.
De tram kost geen 700 miljoen, maar 307 miljoen. De overige 397 miljoen worden onder andere gebruikt voor het verbeteren van (jawel!) het OV in- en rondom de stad Groningen. Met name de treinverbindingen.
Edit: typefoutje, dit moest natuurlijk 393 miljoen zijn. :)
Het lijkt erop dat dit weer een voorzetje is. Als er minder bussen komen en de kaartjes worden duurder dan wordt de weg geopend voor de tram. Weer een argument erbij voor de wethouder…
Juist ..Mevr Dekker zit NIET VOOR NIETS op 2 stoelen..
Ov Bureau/Gemeenteraad.
Belangenverstrengeling sluit ik dus bij deze niet uit.
Ze zit daar natuurlijk niet toevallig maar om de belangen van de gemeente te vertegenwoordigen. Het OV-bureau is van De gemeente Groningen en de Provincies Groningen en Drenthe. Alledrie leveren ze dus een bestuurslid. Karin Dekker heeft vast geen aandelen in trambouwers of aannemers (ze heet geen Jorritsma :p).
En is concurrenten al gevraagd of ze wel een fatsoenlijk OV in Groningen willen aanbieden? Waar is die marktwerking nou?
Het busvervoer is een bodemloze put. De provincie kan beter op zoveel mogelijk treinvervoer inzetten.