Groningen moet bedrijventerreinen geschikter maken voor kleinere bedrijven en verschillende functies zodat het de komende jaren aantrekkelijk blijft voor het bedrijfsleven. Dat schrijven twee twee adviesbureaus die een analyse hebben gemaakt voor de regio Groningen – Assen.
Louter en STEC verwachten dat tot 2030 relatief weinig vraag zal zijn naar bedrijventerreinen. Groningen doet het daarbij nog het beste omdat het een centrumfunctie in de regio heeft en omdat bedrijven zich tegenwoordig liever in een stedelijk gebied vestigen.
Omdat er in het verleden te optimistische plannen gemaakt zijn, zullen er in de hele regio bedrijventerreinen geschrapt en uitgesteld moeten worden. Binnen de gemeentegrens gaat het om zo’n 190 hectare, dat is een derde van de geplande uitbreiding. Zo verdwijnen de tweede fase van Westpoort, het Heldenpark bij het Hoendiep en een deel van het bedrijventerrein bij Meerstad in de ijskast. Andere plannen zoals het restant van de eerste fase van Westpoort, een deel van Roodehaan en het al eerder genoemde bedrijventerrein Meerstad, worden minder snel aangelegd.
De bedrijventerreinen die niet meer worden aangelegd stonden voor ongeveer 35 miljoen euro in de boeken. De tegenvaller werd al eerder bekend gemaakt.
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…