Door te stoppen met het financieren van het Groninger Forum, kan de cultuur in de stad gered worden. Dat schrijven Jacob Bolhuis en Robert Prummel van de Stadspartij vrijdag.
Door de bezuinigingen worden culturele instellingen en festivals steeds meer afhankelijk van gemeenten, bedrijven en fondsen. Omdat ook gemeenten moeten bezuinigen en bedrijven niet meer in de rij staan voor sponsoring en fondsen moet er volgens de Stadspartij gekeken worden naar andere mogelijkheden. Zo moeten de gemeente en de provincie Groningen hun cultuurbudget verhogen om kunstenaars, toneelspelers, dansers en musici door deze economische moeilijke tijden te helpen.
Dat kan volgens de partij door niet meer ieder jaar 2,5 miljoen euro beschikbaar te stellen voor het Groninger Forum. “De resultaten van het Forum zijn zeer bedroevend. De instellingen die in het Forum zouden moeten samenwerken kunnen het niet met elkaar vinden. In de huidige crisis moet geld besteed worden aan kunst en cultuur, aan kunstenaars, en niet aan een prestigieus gebouw”, aldus de raadsleden.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
goed plan!!!!!! en misschien kunnen de andere raadsleden nu eens wakker worden.
Goh die mensen van de Stadspartij zijn toch wel echt tegen de Forum als je ziet hoe obsessief ze er mee bezig zijn. Het zou OOG sieren die obsessie niet te faciliteren door over elke scheet van de stadspartij weer een artikeltje te schrijven.
Bespeur ik enigerlei van jaloersigheid in jou schrijven marc?
Jij bepaald niet wat er geplaatst word...
Heb je het gevoel dat je aan het verliezen bent.?
Dat al dat geld over de balk gooien in deze tijd van recessie maar beter even achterwege gelaten kan worden?
Of heb jij er enig financieel nadeel van bij het ( niet) weg gooien van al dat geld ... en dat het jou iets gaat kosten ?
Leg eens uit ,,,,VRIEND,,,!!
Allemaal politiek Marc.
(Even ten overvloede)..! melden wat een media bedrijf wel of niet publiceerd.. bepaal jij niet
Maar dat moet jij toch weten .
Alle GELDVERSLINDENDE projecten op de voet blijven volgen en eventueel stoppen, dat is de te volgen weg Marc.
Daar zou jij ook aan mee moeten doen.
Jij ( vermoed ik) bent waarschijnlijk een goedverdienende 2 verdiener die meer dan 70.000 euro te besteden hebt elk jaar, met huisje boompje beestje.
Wij kunnen het geld wel beter gebruiken (het belastinggeld van ons....burgers).
Bijvoorbeeld voor een uitstekend en modern bussysteem waar ( zogenaamd) geen geld meer voor is ....
Het kostenplaatje hoe dan ook.... sluitend maken is het doel.
De winstgevendheid, ten gunste van het particulier( vervoer) bedrijf gaat ten koste van het Nuts bedrijf functie, wat van oorsprong de bussen waren.
Onderdeel van het gemeentelijke apparaat ten NUT van de burger.
Nou lijkt er geen nuts functie meer te zijn voor deze vorm van openbaar vervoer, maar wordt totaal van de kaart geveegd.
Niet in 1 keer... maar in stiekeme stapje voor stapjes, zodat de lege trams in de stad straks vrij baan hebben.
Alleen een kostenplaatje opgelegd door de gemeente aan een ( Particulier ) vervoerbedrijf, die dacht er winst op te kunnen te maken schijnt nog belangrijk te zijn.
Er zit dus geen rek in...het woordje "meer" bewust ver mijdend.
Want rek heeft er nooit ingezeten.
Alle financiële rek is van het begin af aan ten koste gegaan van de chauffeurs, en uitholling van de buslijnen in de stad, en vooral in de provincie.
De financiële kosten van het openbaar vervoer dekkend te houden is een kunst die, Dekker.( Karin) niet beheerst.
Het in het nauw gebrachte vervoer bedrijf ( door de eisen van het OV bureau) kan straks niks anders doen dan op hun bussen ..dus lijnen... en personeel drastisch te bezuinigen.
Er zou geen geld meer zijn?
De trein Heerenveen is pase haal daar die 10 miljoen maar vandaan zou ik zeggen.
Er is geld zat.
Chauffeurs de laan uit ten gunste van de Tram?...ja dus de leegloop bij Qbuzz is al begonnen.
De gemeente merkt dat in mei 2012 al bij de toegenomen aanvragen van uitkeringen van de naar huis gestuurde flexwerker en deeltijd buschauffeurs die al jaren via een uitzendbureau bij betreffend bedrijf aan het werk zijn.
Op termijn zullen tientallen buschauffeurs met vervroegd pensioen gestuurd worden op kosten van de gemeente.
Een groot deel hebben BIJNA de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en zitten gemiddeld dan 40 jaar op de bus
In 2016 zullen waarschijnlijk een kleine 100 chauffeurs verplicht op hun 59/60 levensjaar de bijstand in gaan ..OP KOSTEN VAN DE GEMEENTE en de uitzichten op nieuw werk op die leeftijd is totaal nihil...werken tot je 67 e ?
NO WAY..
Ze willen wel maar komen domweg niet meer aan de bak.
Ons kabinet heeft ook duidelijk hetzelfde gebrek als onze gemeente bestuurster Karin Dekker en HAAR OV-Bureau.
De realiteit van een financieel debacle wordt bewust vergoelijkt en gebagatelliseerd.
Onkunde noem ik het als je de financiële prognoses en passagiers aantallen alleen maar ten gunste van je kindje Tram doet komen gelden.
Vooral als keer op keer de prognoses negatief moeten worden bijgesteld en er steeds minder passagiers met de oplopende prijzen op de fiets of ( weer) met de auto gaan.
Het Forum ( als publieks trekker voor de binnenstad ) zal met lege winkels blijven zitten en een langzame dood sterven en dat allemaal voor de hersenspinsels van Karin.
Karin... je wordt bedankt.
Bedankt Stads partij voor de alertheid die de rest van de gemeenteraad schijnt te missen.
Op de PVV na.en Nu ook de Pvda
...