Categorieën: Nieuws

Dekker moet zich beraden volgens VVD

Wethouder Karin Dekker van verkeer en financiën moet zich beraden op haar positie. Dat schrijft Joost van Keulen de fractievoorzitter van de VVD op zijn weblog.

Van Keulen vindt het vreemd dat Dekker in de voorjaarsbrief de zuidelijke ringweg noemt als een mogelijke bezuiniging voor de gemeente. Stoppen met de verbouwing van de ringweg levert volgens Van Keulen niets op. Van Keulen vind het onbegrijpelijk dat niet nu al gekozen wordt om te stoppen met de tram, die volgens hem een prestige-project in tijden van bezuinigen is.

Ook de slechter verhoudingen tussen gemeente en provincie baart de fractievoorzitter zorgen. Van Keulen zegt geen traan te laten als de wethouder opstapt.

Ecco van Oosterhout

Bekijk reacties

  • ik houd niet van de vvd maar hierin geef in die van keulen volmondig gelijk, want deze wethouder komt vast en zeker uit een dorp waar er niet meer verkeer te vinden is dan 1 paard en wagen en 2 fietsen, want zoals ze het verkeer hier in groningen probeert te regelen lijkt helemaal nergens op

  • welke kortzichtige?? moderator wil mijn reacties even door een andere moderator laten checken ?
    Ik vermoed dat het teveel gevraagd is ?
    Of hebben jullie allemaal pauze ?
    Vrijheid van mening en pers even niet ?
    Gelukkig zit ik morgen bij de gemeenteraad om 15.00 uur op de publieke tribune kan ik ongecensureerd de handel en wandel volgen van onze wethouders.

    • René,

      je draaft weer een beetje door. Ik zit hier in m'n eentje de website bij te houden en had even pauze, gevolgd door een lange vergadering.

      • Haa...!! ok André excuses ..soms begrijp ik niet waarom het zo lang duurt maar bedankt voor de uitleg .
        Nogmaals mijn excuses..
        Werkse nog..

    • René, jouw kortzichtige en ongeduldige reactie laat exact dezelfde kortzichtigheid van Joost van Keulen en een ander groot deel van de VVD en de Stadspartij zien. Vooral niet verder kijken dan je neus lang is; want dan zou je weten dat het op termijn duurder is om te stoppen met de tramplannen. Het levert dus geen 67 miljoen op, maar zal juist geld gaan kosten.

      Gelukkig zijn er vandaag twee goede nieuwsberichten langsgekomen: het tekort valt namelijk 10 miljoen lager uit. Verder is vandaag ook bekend geworden dat het rendabel is om de tram door te trekken naar Hoogezand-Sappemeer en Zuidhorn. Die tram komt er dus wel, en zelfs jij zult er de nut van in gaan zien.

      Yes We Tram!

  • Overigens, van Keulen zal wel even een andere oplossing gaan bedenken voor het bereikbaarheidsprobleem als de tram afgeschoten wordt? Zelfs bij een 'klein' plan in de vorm van bussen zelf dit nog de nodige jaren in beslag gaan nemen, en zit zal op termijn ook nog eens veel meer gaan kosten. Ik sta echt verteld van de kortzichtigheid van de VVD. De beste stuurlui staan aan wal..

    • jij dus...toevallig gereïncarneerd uit de bemanning van de Titanic ?
      We hebben gezien hoe dat is afgelopen.
      En wij zijn allemaal dom behalve jij ...
      Toch ?
      hahahahahaah
      beetje zelfreflectie zal je goed doen ..EGO..!

      • Het feit dat je iedereen die er een andere mening op na houdt dan jij uitmaakt voor rotte appel getuigt anders niet van een bepaald hoog niveau. Daarom dus nogmaals het verzoek om op een normale manier te discussiëren.

  • De bereikbaarheid van de binnenstad wordt moeilijker omdat er steeds meer wegen afgesloten worden voor autoverkeer. De tram
    wordt in dit doolhof een extra obstakel die het probleem nog groter maakt.

    • Nogmaals, de beste stuurlui staan aan wal. ;-)

      Denk je het nu echt beter te weten dan twee verschillende onderzoeksbureaus en meer dan 10 jaar onderzoek?

  • Rene Strobos, je weet alles beter he. Maar een feit is gewoon dat voor de tram al enkele tientallen miljoenen zijn uitgegeven en nog uitgegeven worden zelfs als je nu stopt. Aan plankosten en kosten die nog betaald moeten worden aan de consortia bij afstel.
    De provincie en de regio zullen hier geen cent aan bijdragen. Die kosten komen geheel voor rekening voor de stad. Netto houdt de stad dus veel minder over dan het bedrag dat zij voor de tram op de bank heeft staan. Daar komen nog miljoenen aan kosten bij voor het maken van een alternatief voor de tram. Netto blijft er dus nog minder over en van de regio hoef je ook geen bijdragen meer te verwachten. Conclusie: tram stoppen is dom korte termijn denken en levert eigenlijk weinig op. Je spoelt alleen om hoop geld door het putje dat je er al aan uitgegeven hebt. Dom dom dom.

Recente berichten

“Maandag zon maar ook buien met hagel, komende dagen winterse buien”

Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…

2 uur geleden

Wethouder wil proberen om Poëziepaleis in de benen te houden

Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…

2 uur geleden

Forum hoeft niet aan de slag om meer geld te verdienen: “Tast de aantrekkingskracht aan”

Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…

4 uur geleden

Sinterklaas feestelijk verwelkomd in Lewenborg (foto’s)

Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…

5 uur geleden

Egbert Modderman uitgeroepen tot Talent van het Jaar: “Ik ben een zondagskind”

Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…

7 uur geleden

Nederlagen voor Forward en GVAV, Stadsderbyzege voor SC Stadspark

Voor de tweede klassers  uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…

8 uur geleden