De gemeente wil meer fietsenstallingen plaatsen in het Stationsgebied. Dat is nodig, want uit onderzoek blijkt dat er tot 2015 jaarlijks zo’n 500 extra plaatsen nodig zijn.
Langs het Verbindingskanaal is daar weinig ruimte voor, mede omdat er schepen liggen, waaronder die van het rondvaartbedrijf. Bovendien moeten de fietseigenaren de Stationsweg oversteken en moeten voetgangers door ruimtegebrek het fietspad op.
Uitbreiding van de fietsflat met een extra verdieping levert 400 plaatsen op. Dat kost ongeveer een half miljoen euro. ProRail draagt een derde van dat bedrag bij. De bouw van een tweede fietsflat zou het probleem tot 2015 uit de wereld helpen. Daarvoor is wel eerst overleg nodig met de NS en met de gebruikers van het terrein en parkeergarage van het KPN-gebouw. Het stadsbestuur heeft de plannen voorgelegd aan de gemeenteraad.
Een vuurwerkwinkel aan de Lavendelweg in Ulgersmaborg raakte in de nacht van maandag op dinsdag…
De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) is voorlopig verplicht om bijna een miljard euro te betalen…
Medewerkers van sportschool Fitwerk Oosterpoort lopen tien uur lang achter elkaar in estafette op de…
Hoe schrijf je een radio hit? Dat is een vraag die Tristan Slagter en Boris…
Op de Rademarkt vond dinsdagochtend een aanrijding plaats tussen een auto en een fietser. (meer…)
Bijna twee derde van de Groningers voelt zich wel eens onveilig tijdens het uitgaan. Vooral…
Bekijk reacties
Jammer dat ze ooit deze ondergrondse stalling zo gebouwd hebben. Het ontwerp is op zich wel leuk maar het zicht op het mooie stationsgebouw wordt er door aangetast. Een ondergrondse kelder die helemaal doorloopt tot onder de bushaltes was mooier geweest. Ik denk dat dat ook de plek is waar ze nu extra moeten uitbreiden: onder die bushaltes.