De sociale dienst zet vrijdag voor de eerste maal de uitbetalingsdatum van de uitkering op Twitter. Hiermee hoopt ze in het vervolg het aantal telefoontjes over de betalingsdatum terug te dringen.
Dat waren er maandelijks zo’n 250. En dat vond de dienst teveel. De reacties, vragen of kritiek van klanten op de Tweets gaat de sociale dienst wel lezen maar niet beantwoorden. Daarvoor verwijzen ze naar hun websites.
Het twitteren is voorlopig nog een proef tot en met december dit jaar. Begin volgend jaar wordt bekeken of het aanslaat bij het publiek en of de sociale dienst ermee doorgaat.
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Bekijk reacties
@SOZAWEGroningen anders vind je het nog niet. Gaan bedrijven nu ook twitteren wanneer ze het salaris storten? Ik denk niet dat het aantal telefoontjes minder wordt. De betaaldata staan gewoon op de site van Sozawe. Mensen die bellen, zullen wel op zwart zaad zitten, die blijven tegen beter weten in gewoon bellen, al was het meer om er over te zeuren. Bovendien zullen veel mensen niet openbaar sozawe gaan volgen, zodat de hele wereld weet dat ze in de uitkering zitten (of bij sozawe werken :p)