Het trambureau heeft een virtuele impressie gemaakt van de regiotram in Groningen. In het filmpje worden beide routes gereden.
De eerste loopt van het hoofdstation naar Zernike. De andere lijn gaat vanaf het hoofdstation via het UMCG naar Kardinge.
In het filmpje zijn onder meer de haltes te zien die de tram onderweg aan doet. Het trambureau wil de komende weken met nog enkele impressies komen.
Het Groninger Museum heeft deze dinsdag de 50.000ste bezoeker van de tentoonstelling Hoe Van Gogh…
Racende scooters, donkere ruiten en weinig aantrekkelijke winkels. Dat is het beeld dat je ziet…
De Stadspartij 100% voor Groningen heeft vanaf komende woensdag geen vier, maar drie zetels in…
Als het aan de Partij voor het Noorden ligt, worden alsnog trappen voor voetgangers aangelegd…
De bestralingsmaskers voor kinderen in het UMCG Protonencentrum worden opgefleurd om angst en spanning te…
Fatbikers en fietsers rijden, ondanks de verkeersmaatregelen die nu bijna twee maanden gelden op de…
Bekijk reacties
De rit door de Oosterstraat wordt wel erg ruim voorgesteld.
Waar ziet u dat? Ik zie alleen het stuk waar de tram de Oosterstraat in gaat, en waar hij er weer uit komt.
Goh...en waarom zouden ze "DAT" niet laten zien ?
Ben trouwens benieuwd wat deze filmpjes kosten
Zal ik het weer vragen via een open brief aan de gemeente raad ?
Of rechtstreeks aan de maker van dit filmpje ?
Openbaarheid van bestuur ..dus het lijkt met het slimste om het aan Karin te vragen
Precies niets aan de hand dus!! Al dat gezeur was dus voor niets! In Amsterdam weten ze niet beter!
waar eigenlijk nog niemand iets over gezegd heeft: De breedte van deze smalle (stads)tram voldoet helemaal niet breedtenorm voor een sneltram die uiteindelijk de regio in moet, zoals bijv. wel de Nieuwegein tram dat doet. Dat wordt dus lekker knellen of staan en over elkaar heen vallen vanaf Roden en dan nog een eind kruipen door het centrum. Of toch weer overstappen?
Jij denkt toch ook niet dat er ooit eenzelfde tram de regio in zal gaan als welke er in de stad gepland is om daar te moeten gaan rijden? Over bestaand spoor zal dit nooit kunnen gaan rijden, dus zal er een geheel nieuwe infrastructuur aangelegd moeten gaan worden voor er uberhaupt een tram de regio in kan gaan rijden. Wat denk je dat de NS en vervoerders als daar nu bvb Arriva zijn, aan schadeloosstellingen zullen gaan claimen?
Ik dacht dat het idee achter een lightrail tram juist was dat ze wel over bestaand spoor kunnen. Niet dat er spoor richting Leek ligt.
Zo zie je maar weer,waar ons geld,wat eigelijk in onze infrastructuur in de provincie gestopt moet worden,weer blijft,om dat er lieden zijn die hun naam willen vestigen,door de enorme geldverslindende(door de belastingbetaler opgebracht)projecten,de stad aan het afbreken zijn,bv door ,midden in de stad een enorme betonnen puist neer tezetten.en als klap op de vuurpijl een tram er achteraan.weg met deze lieden.
Zo lijkt Groningen dan toch nog een beetje op een grote stad. Ik snap echt niet waar die weerstand tegen de tram vandaan komt, wel eens in Berlijn geweest?
Nou, geweldig hoor zo'n tram door een verder lege stad zonder mensen en verkeer.Oh ja de laatst overgebleven Groninger moet nog naar Zernike. Er valt heel veel over te zeggen (alleen negatief wat mij betreft) 1 ding wil ik hier onder de aandacht brengen. Kijk eens naar de Eikenlaan, heel druk verkeer maar mooi groen door de grote bomen aan beide zijden. Daar moet een dubbele trambaan komen afgesloten van het andere verkeer waardoor de mensen niet overal kunnen oversteken. Daarnaast moet nog een rijbaan komen voor Auto's en een fietspad en dan nog een trottoir aan beide zijden. Wat zijn hiervan de gevolgen? Zo breed is het daar niet hoor.
En ja, nog een dingetje Google maar eens naar de tram aanleg in Edinghburg jarenlang ellende in de stad door de aanleg. Qua tijd loopt het helemaal uit. En de kosten zouden 400miljoen zijn maar ze zijn nu al over de miljard.