Categorieën: Nieuws

Groninger icoon in een nieuw jasje

Distilleerderij Hooghoudt heeft woensdagmiddag zijn nieuwe logo onthuld op de Grote Markt. Het familiebedrijf uit de stad viert volgend jaar zijn 125-jarig bestaan en vond het tijd worden voor een nieuw, hedendaags uiterlijk.

De neonletters van Hooghoudt boven studentenvereniging Vindicat zijn al jaren een beeldbepalend element van vooral de nachtelijke Grote Markt. Het nieuwe logo siert voortaan ook alle producten van Hooghoudt.

Het nieuwe logo werd onthuld door de derde en vierde generatie van de familie Hooghoudt: de 83-jarige Hero Jan Hooghoudt, die nog wekelijks is te vinden in de distilleerderij, en zijn zoon Bert Hooghoudt die nu de dagelijkse leiding heeft.

André Huitenga

Recente berichten

IT-bedrijf uit Stad maakt kans op landelijke prijs voor sociaal ondernemerschap

Het Groningse IT-bedrijf Back to code is finalist voor de IGNITE Award 2024, een landelijke…

5 minuten geleden

Zorgbelang Groningen start meldactie om toegang tot zorg in kaart te brengen

Zorgbelang Groningen start een meldactie om inzicht te krijgen in de gevolgen van toenemende druk…

40 minuten geleden

Oproep aan kappers: let op signalen van huiselijk geweld

Kappers in de regio Groningen worden opgeroepen alert te zijn op signalen van huiselijk geweld…

1 uur geleden

“Maandag zon maar ook buien met hagel, komende dagen winterse buien”

Het belooft een flink gure week te worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het de…

12 uur geleden

Wethouder wil proberen om Poëziepaleis in de benen te houden

Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…

12 uur geleden

Forum hoeft niet aan de slag om meer geld te verdienen: “Tast de aantrekkingskracht aan”

Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…

13 uur geleden