De Stadspartij wil dat er meer huizen geïsoleerd worden wanneer de tram langs die woningen gaat rijden.
Volgens de Stadspartij gaat de gemeente alleen geluidswerende maatregelen treffen als het geluid van de tram harder is dan 43 decibel.
De Stadspartij wil daar 38 decibel van maken. Volgens de Stadspartij is 43 decibel te veel en dat zou stress en ziektes bij de bewoners opleveren. De Stadspartij is een fel tegenstander van de tram.
Kappers in de regio Groningen worden opgeroepen alert te zijn op signalen van huiselijk geweld…
Het belooft een flink gure week te worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het de…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Bekijk reacties
Euh weet de Stadspartij niet dat een tram veel stiller is dan een bus? Het aantal decibel gaat ten opzichte van nu dus gewoon naar beneden.
Wat fijn dat de stadspartij zo begaan is met geluidsoverlast en wat dat met bewoners kan doen. Ik verwacht daarom binnenkort een motie van de stadspartij dat huizen langs busroutes extra versterkt gaan worden tegen geluidsoverlast. Ieder mens weet immers dat bussen (motorvoertuigen) meer lawaai maken dan trams (elektrische voertuigen). Er zijn zelfs onderzoeken die aantonen dat bij gelijke hoeveelheid decibels, busgeluid als storender wordt ervaren dan tramgeluid. Of zou de stadspartij als alternatief tegen het geluidsoverlast, meer buslijnen willen vertrammen? Want dat is natuurlijk nóg efficiënter.
Bovenstaande luitjes hebbeb blijkbaar nog nooit in een echte stad met een tram gewoond. Het is ijzer op ijzer,
wat vooral in de avond en in droge perioden of bij vorst goed hoorbaar is. Vooral in de bocht en bij remmen en optrekken, afgezien van het onophoudelijke belgerinkel/getoeter wat in 'Groningen-fietsstad' irritant onvermijdelijk zal zijn.
Men hoeft helemaal geen tram meer aan te schaffen.
Maar EGO Dekker WIl die TRAM..!!
Haar kindje...!!!
De door heel Groningen verfoeide gedrocht die een GOD's vermogen kost
Koste wat het KOST ...moet dat doorgaan..volgens Dekker.
Argumenten gebruikend zoals:
De Tram is Zuiniger ..(stiller.... kan in dit artikel even niet)..
Maar Milieu bewust elektrisch en Hartstikke groen...toch ??...Ja dat zeker
Lekker Groot ook ( te ?)
Wel ruimte voor 300 passagiers in één TRAM.
Er zit een klein probleempje aan de tram.
De Godganse stad moet aangepast worden.
Zoals..
Bruggen verstevigd en aangepast.
Boven leidingen en masten geplaatst.
Hoeken ( huizen/ winkels) moeten op de route verwijderd worden en flink aangepast.
Woonboten MOETEN verplicht verhuizen/verkopen.
De starre tram kan geen krappe bochten nemen en is gebonden aan zijn vast liggende rails.
Hebben we het niet eens over de wanstaltig hoge prijs van de bouw en exploitatie kosten. ( 452.5 Miljoen )
Dus 452.500.000 Euro..!!
EUREKA..!!
Hier hebben we het volgende op gevonden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAVFSHGB-D.jpg
Ta..TAA..!! Ja ...Ja....
Daar sta je dan ..met al je argumenten Karin Dekker..
Een SUPER BUS ..
Volledig Groen..
Oftewel elektrisch.
Met GEEN aanpassingen nodig voor de infrastructuur.
Super stil dus..!! OP RUBBEREN BANDEN ..!!
Geen:
Bruggen die worden verstevigd en aangepast.
Geen:
Boven leidingen en masten geplaatst.
Geen:
Hoeken ( huizen/ winkels) moeten op de route verwijderd worden en flink aangepast.
Geen:
Woonboten die verplicht MOETEN verhuizen/verkopen.
Geen:....!!!
Stad die JARENLANG een bouwput is .....
Allemaal...:
VOORDELEN...VOORDELEN....EN VOORDELEN..!!!
Om voor deze bus te kiezen.
Geef maar toe Mevr Dekker dat DIT toch wel echt de oplossing is.
Flexibel...
Super Modern...
Milieu vriendelijk ..
STILLE BUS..!!
Met een capaciteit die Nauwelijks onderdoet voor uw tram
PASSAGIERS 256 stuks tegen 300 voor de Tram.
Bezint eer ge begint...Groene...linkse.. Karin Dekker en zet eens een keer die EGO aan de kant.
Met vriendelijke Groet
René Strobos
Groningen
Ik denk dat als je als eigenaar van enkele in de weg liggende woonboten (drijvende wrakken) uitgekocht bent voor een bedrag van meer dan 1 miljoen euro (!) dat je dan mag hopen dat ook jou woonboot in de weg komt te liggen.
O ja, deze woonboten zijn inmiddels meer dan 2 jaar geleden al aangekocht door de gemeente, toen was de aanleg van tramlijn dus allang beklonken.
Ha, daar hebben we CapsLock-Strobos weer! Hoe is het met je SOPN, hebben ze nog wat zetels in de wacht gesleept? Of nee, wacht, links was weer de grote winnaar in de gehele provincie en Stad!
Overigens, denk je nu echt dat een dergelijk lange, dubbelgelede, bus de bochten Herestraat-Zuiderdiep v.v, Zuiderdiep-Oosterstraat, Gelkingestraat-Zuiderdiep en Kattendiep-Damsterdiep v.v kunnen maken? De huidige gelede bussen hebben nu al beide rijstroken van de hoofdrijbaan nodig, dus het wordt er niet veiliger op met dergelijke bussen, hoe mooi ze ook zijn. Deze bussen zijn veel geschikter voor steden zonder historisch stadshart, waar veel ruimere en rechtere wegen zijn.
Beste Laurens ..
Zoals wel verwacht en wat veel vaker gebeurd op een site ..dat er mensen reageren die het naadje van de kous niet weten.
Oftewel ..men is niet op de hoogte van waar het eigenlijk over gaat. en wat de eventuele consequenties zijn van bepaalde politieke beslissingen cq keuzes.
De Tram heeft niks meer te maken met politiek milieu of financiën.
Het allemaal te maken met EGO..
Ook de reacties van de ( meeste ) mensen op een geplaatst stuk.
Ik weet dat mijn EGO jou niet aanstaat.
Waarom is mij eigenlijk niet duidelijk.
Schreeuw ik te hard (Caps locks), of ben je bang dat mijn inbreng de Tram plannen wel eens konden dwars bomen ?
Ik heb niet de illusie dat mijn persoontje THE QUEEN of Groningen een halt kan toeroepen.
Alles wat KONINGIN Dekker behaagt ...U wil geschiedde.
Maar de feiten TEGEN de tram liegen er niet om.
Ik zal niet alles herhalen wat in bovenstaande reactie al is gezegd.
Onderstaande linkje geeft de lezer, en vooral JOU meer inzichten die ten gunste zijn van de BUS.
Ik hoop dat de andere wethouders ( de meesten zoals ik vermoed ) lakeien van THE Queen, zich toch nog eens gaan beraden op wat men aanricht, TEN KOSTE van onze mooie STAD Groningen.
Een stad die flexibel moet blijven ten aanzien van zijn infrastructuur en wegennet.
Een Hypermoderne Bus die alles mee heeft.
Noem ik: milieu..flexibiliteit..kosten ..baten ..cq aanschaf. en exploitatie.
Dus... een verstandige en onderbouwde reactie (voor de Tram )zou ik graag de volgende keer van jou tegemoet zien
http://www.ovpro.nl/bus/2012/09/13/langste-bus-ter-wereld-op-proef-in-dresd=
(Ps @ Middenweg) als ik dat had geweten ..had ik een woonboot gekocht.
Mijn voorspelling bij deze een Lege binnenstad ( Grote Markt)
Een lege ( TE DURE) tram..ondanks de subsidies
Met vriendelijke Groet
René Strobos
SOPN deze verkiezingen 12.806 stemmen (niet slecht voor een eerste keer.)
Bedankt wakkere stemmers..
Rene, die bus wordt nú pas getest, wat betekent dat hij in Nederland over misschien 10 jaar pas goedgekeurd is. Je weet hoe dat gaat in Nederland, helemaal ten opzichte van China.
Het zou een leuk alternatief kunnen zijn, maar helaas is het daar te laat voor. Als de ontwikkeling van dit voertuig 10-5 jaar eerder plaats had gevonden, dan hadden we hier misschien wel voor dit plan gekozen. Voor nu is de tram de beste investering, na 2016 (als de tram aangelegd is) nog een aantal jaren geen oplossing en we krijgen dagelijks te maken met de taferelen die me afgelopen weken ook zagen.
Dat is onzin Laurens. Electrische bussen met accutechniek zijn zelfs gedateerd. Bussen kunnen nu al veilig op waterstof rijden. Alleen de almachtige olie-lobby houdt de economisch haalbare exploitatie hiervan, om voor hun begrijpelijke redenen, tegen.
Ik heb het dan ook over de bus welke Rene aanprijst, eigenlijk de enige die wat betreft capaciteit de concurrentie aan kan met de tram. Die bus zit nu in een testfase (hij maakt niet voor niets een proeftijd door in Dresden). Ik vraag me verder ook af of dergelijke bussen geschikt zijn voor in bijvoorbeeld de bochten in de Ooster- en Gelkingestraat.