De provincie Groningen stelt een bedrag van drie ton beschikbaar voor het driejarig project “Marketing Cultuurtoerisme Groningen.” Daarmee worden inwoners van Nederland en Noord-Duitsland beter bekend gemaakt met het cultuurhistorisch erfgoed in onze provincie.
Het Samenwerkingsverband Noord-Nederland geeft zeven ton aan het project en de Stichting Erven de Jager bijna twee miljoen. Deze stichting zet zich in voor de Groninger cultuur en historie. Het is de bedoeling dat het aanbod van erfgoed wordt vergroot en dat meer erfgoed wordt opengesteld voor het publiek. Dat moet leiden tot meer bezoekers aan Groningen.
De campagne vindt plaats via brochures, advertenties in lifestylemagazines en een website waarop arrangementen kunnen worden geboekt. Ook komt er een digitaal magazine voor tablets zoals iPad.
Tijdens een grootschalige alcoholcontrole op de Turfsingel in Stad zijn afgelopen donderdagavond (Tweede Kerstdag) vier…
Tijdens de jaarwisseling zijn medewerkers van WIJ Groningen weer preventief aanwezig in de gemeente Groningen.…
Het was een bijzonder 2024 voor Dick Lukkien. De trainer van FC Groningen wist promotie…
Op de Zaagmuldersweg in Groningen vonden donderdagavond even voor middernacht kort na elkaar twee ongelukken…
Het kan vrijdagochtend plaatselijk erg mistig zijn, waarschuwt het KNMI. (meer…)
Het is nog geen oud en nieuw, maar de ongeregeldheden zijn al begonnen. De brandweer…