Oscar Kars, initiatiefnemer van Yes We Tram, baalt enorm van het feit dat de tram waarschijnlijk niet meer doorgaat, nu collegepartijen SP en D66 min of meer de stekker uit het stadsbestuur getrokken hebben.
Kars denkt dat het met de tram nu of nooit is en de dreigende val van het College van B&W zet volgens hem definitief een streep door de rekening. Op zijn site www.GroningerTram.com schrijft hij dat het volgens hem niet waarschijnlijk is dat er een nieuw tramplan kan worden opgesteld, goedgekeurd en aanbesteed vóór 2020. Die datum is belangrijk omdat er miljoenen aan subsidiegelden vervallen.
Andere plannen om de bereikbaarheid van en in Groningen te vergroten ziet hij niet. Kars begrijpt dat ondernemers geen voorstander zijn van de tram vanwege de langdurige werkzaamheden en het verlies van inkomsten. Toch vindt hij de tram globaal een goed plan.
Kars startte het initiatief in april samen met andere enthousiaste Stadjers als tegengeluid van de site Tram No Way, die opriep om posters met die leus voor het raam te hangen.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Dat is niet helemáál waar: ik zie wel alternatieven, maar ik zie geen nieuw plán voor 2020.
Tja... en dat het geld van de tram naar een spoorlijn Heerenveen gaat zit er dus kennelijk ook niet in. Dus straks hebben we geen Zuiderzeelijn, geen tram , geen spoorlijn naar Heerenveen, niets. Allemaal door kibbelende politici. Voor de Zuiderzeelijn geldt bovendien dat die er al gelegen had als bepaalde bestuurders niet ooit per se een ZZL wilden in de vorm van een magneetbaan.
Gegokt en verloren. Het was ook niet erg slim om geen terugval-optie of alternatieven te willen onderzoeken. Ik heb daar expliciet voor gewaarschuwd, maar men wou nooit luisteren. Het was óf de tram, óf niets. We weten nu de uitkomst. En dat is puur dankzij de mensen die nooit wilde weten van alternatieven voor de tram. Net als de Zuiderzeelijn niet door ging omdat men niet wou weten van alternatieven voor een magneettrein. Je hand overspelen heet dat.
Mja, er zijn inderdaad geen alternatieven voor een tram onderzocht... behalve trolley/aardgas/elektrische/biodiesel/dubbelgelede/superbussen, monorails, stadstrams, sneltrams, lightrail, treinverbindingen, bandentrams, de Phileas en de kabelbaan zijn er inderdaad nooit alternatieven onderzocht. De regiotram is zo, hup, uit de lucht op de schoot van Koen Schu... pardon, Karin Dekker komen vallen!
Zou kunnen, maar aan de andere kant hadden we hier in Groningen al zes jaar in de tram gezeten als Den haag eind jaren negentig gewoon had geïnvesteerd in bereikbaar Groningen. Dat deden ze toen ook niet.
Ik vermoed dat men toch ( uiteindelijk) heeft geluisterd naar de rede..
Ook vind ik, dat het verstand en de financiële drama "niet alleen op Stadjers maar ook op Europees Niveau" naar zijn werkelijke realiteit wordt terug gebracht.
Men kan niet uitgeven wat er niet is ..
De stad wordt ( waarschijnlijk) behoed voor een grote financiële ramp nu Dekker bakzeil schijnt te hebben gehaald.
Mocht het debacle zich toch verder doorzetten, in de zin dat er grote financiële tekorten ontstaan, kan Karin zeggen...: jullie kunnen gelukkig mij de schuld niet meer geven.
Ik vermoed dat er vanavond vele Groningers (incluis Dekker) lekker gaan slapen met stukken minder zorgen in hun hoofd.
De weg naar het oplossen van het OV tekort en investeringen in NOG betere bus verbindingen ligt weer open.
Het geld probleem schijnt te zijn opgelost.
Iets wat Ik natuurlijk al jaren wist ..U toch ook ?
Met vriendelijke groet
René Strobos..al 30 jaar stadsbus chauffeur in onze mooie stad Groningen.
hoera geen tram?? dat zou het beste nieuws van 2012 zijn
Geweldig nieuws.
Wij ondernemers kunnen weer adem halen.
Helemaal top. Weg met die tram. Alleen maar geld verspillen.
Het ergste is nog wel dat er inmiddels wel miljoenen zijn uitgegeven aan onderzoek. Gelukkig ging het Forum wel door, daar heeft tenminste echt niemand wat aan.
Zou het niet beter zijn om nu eens serieus te gaan onderzoeken hoe Groningen MINDER kan gaan groeien, dan de ongebreidelde groeizucht van B&W in deze gemeente? Minder inwoners, minder overlast, minder noodzakelijke openbaarvervoervoorzieningen, als bvb de nu afgeschoten tram, minder verkeersdruk, minder milieubelasting enz.enz.
Geen enkele Groninger zit te wachten op de tram,alleen de tijdelijke verblijvende studenten en diegene die het gaan bouwen,onderhouden en exploiteren.