Volgens tramvoorstander Oscar Kars zal de brief die Gedeputeerde Staten naar de gemeenteraad stuurde niets uithalen. In die brief stond dat de gemeente Groningen wél door moet gaan met het aanleggen van de RegioTram.
Volgens Kars zal de RegioTram alleen nog doorgaan wanneer de provincie met meer geld komt. Hij stelt dat “de provincie meer regie moet nemen” in het RegioTram-project. Ook vindt hij dat de ontwikkeling van de spoorlijn Groninger – Heerenveen stopgezet moet worden, zodat ook van dat geld gebruik gemaakt kan worden.
Of de provincie met meer geld over de brug gaat komen moet nog blijken. De kans daarop lijkt op dit moment niet groot.
Dinsdagochtend gingen de Promotiedagen in Martiniplaza weer van start. Hier komen ondernemers uit het noorden…
Een 22-jarige man uit Groningen wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot doodslag van…
De Groningse afdelingen van de JOVD en de Jonge Socialisten zijn het politiek gezien op…
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Bekijk reacties
Tram voorstander inderdaad daar wordt hij voor betaald,Oscar is gewoon een ordinaire lobbyist.
Wat u daar beweert, is onwaar. Het siert de mensen die tegen de komst van de tram niet om de voorstanders door middel van leugens in diskrediet te proberen te brengen.
Door wie wordt hij betaald Stepper? Ik wil graag namen horen, geen vage antwoorden.
Ik denk dat het woord regiotram van begin af aan een slechte benaming is geweest overigens, aangezien het de aanleg van een stadstram betreft. Het de regio in rijden is altijd een vage belofte geweest die nooit concreet en afdoende is onderbouwd. Het is eigenlijk aan de provincie te wijten dat die de plannen van de stad altijd heeft gesteund zonder te eisen dat er een meer regionaal ontwikkeltraject werd gevolgd. Dan was het meer een gezamenlijk project geweest dan nu.
@Marc, laat Stepper maar. Tenzij hij het is die me wil betalen, dan moet ie even z'n adres geven zodat ik facturen kan sturen. ;o)
Over de regiotram ben ik het niet met je eens. Al in 1998 wilden Stad, Provincie en Regio Groningen-Assen een regiotram (toen nog aangeduid met "lightrail" en in de pers meestal met "snelle trams"). Het is dus absoluut geen nieuw idee. Maar om een regiotram te kunnen laten rijden, moet je eerst stadstramlijnen hebben. Daarom concentreerde het projectbureau zich eerst daarop. In het Raamwerk Regiorail is alles na te lezen; daarin staat precies beschreven hoe de plannen uitgewerkt zouden worden. Eerst twee tramlijnen in de Stad, daarna doorrijden de regio in. Er is nooit sprake van geweest in het project RegioTram dat de tram tot de Stad beperkt zou blijven.
Ben inderdaad ook benieuwd hoeveel Oscar er bij inschiet omdat de Tram in de vriezer is beland.
In hoeverre is het mogelijk dat steeds HIJ in de "onafhankelijke" berichtgeving een podium krijgt?
De postings ( van Oscar) worden voor mijn gevoel wel steeds wanhopiger.
Ingehaald door het nuchtere verstand en de beslissingen van weldenkende wethouders, die het absoluut niet meer aandurfden.
Wethouders die geen verantwoording meer wilden ( konden) nemen voor het over de balk gooien van enkele honderden miljoenen, terwijl de stad zit te worstelen met de financiële begroting.
Hulde wethouders( ik kan het niet vaak genoeg zeggen).
Zorg U a.u.b ervoor dat de financiën van onze gemeente VERANTWOORD worden besteed.
En bedenk goed, wat de voor en tegens zullen zijn van welke beslissing dan ook.
Vertel via "onafhankelijke pers" wat de plannen zijn en vertel ze alle ins en outs ( ook financieel).
Via eerlijke voorlichting en eventueel referenda zal de democratie weer terugkeren in onze stad.
Bedankt.. dat U als wethouders weer het roer in handen hebt genomen.
Zodat de verdwaasde einzelgänger tot een halt is geroepen.
Veel wijsheid toegewenst in de te nemen beslissingen.
Bedenk dit...
Niet "zij" gaan ..beslissen over UW portemonnee.
U beslist daar zelf over..als groep..
Voor het wel een wee van Groningen.
Met vriendelijke groet.
René Strobos
@Strobos deze weldenkende wethouders zijn twee jaar te laat en gooien daarmee 31 miljoen over de balk!
De provincie presenteert de rekening:
- 31 miljoen projectkosten -> rekening stad (opbrengst 0)
- 115 Miljoen van het rijk... krijgen we niet!
- (minimaal) 8 miljoen per jaar extra voor een alternatief (gelede bussen)
- 7 jaar vertraging (gaat de ondernemers geld kosten)
De wethouders zijn de grootste politieke lafaards die ik ken! Ze willen al jaren geen echt besluit nemen. Zeg duidelijk Ja of Nee. Het geklungel / amateurisme van B&W en de Raad kost nu heel veel geld. Het wordt tijd dat de zittende partijen een uit het pluche worden gewipt!
Jannie moet nu met het schaamrood op de kaken door de stad lopen. En over een paar jaar moet ze wel met opgeheven hoofd rondlopen, anders wordt ze geraakt door zo'n stink-bus.
De wethouders hebben beslist ..Snurker ...
Eindelijk ...geen tram is de beslissing ..( het zou tijd worden)DE..!! ( D)stekker er uit trekken is geen teken van lafheid maar van LEF..
Het gezonde verstand heeft gezegevierd en het kost inderdaad iets.
Iets wat gerust bij de verantwoordelijke wethouders kan worden neergelegd.
Maar die zullen wel met een riante wachtgeldregeling thuis gaan zitten en ze gaan echt niet zitten mokken hoor.
Het is namelijk nog al een riante regeling is mij verteld.
Uit onderstaande nevenactiviteiten zal Mevr Dekker vermoed ik ook wel de nodige inkomsten genereren.
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Vertegenwoordiger in vereniging van noordelijke aandeelhouders Essent
Vertegenwoordiger in vereniging van noordelijke aandeelhouders Enexis
Lid van het college van Vereffenaars CEVAN
Lid algemeen en dagelijks bestuur OV-bureau Groningen en Drenthe
Lid algemeen bestuur Regio Groningen-Assen 2030
Voorzitter adviescommissie straatnaamgeving
Lid bestuurscommissie SOM
(Samenwerkingsverband Noord-Nederland)
Voorzitter stuurgroep RegioTram
Lid stuurgroep Zuidelijke Ringweg
Lid stuurgroep N361
Lid stuurgroep N360
Bestuurslid Stichting COELO (Centrum voor Onderzoek van Economie van de Lagere Overheden)
Plv. voorzitter Afvalverwijdering Regio Centraal Groningen (ARCG)
Lid portefeuillehoudersoverleg Energie en Klimaat
Ze hebben TE LAAT beslist en berokkenen ons veel schade. WIJ gaan de rekening betalen voor 10 jaar besluiteloosheid.
Het besluit van de wethouders gaat over de begroting 2013 niet over de tram. (Daar gaat de raad immers over) Het project gaat dus ook nog gewoon door - lees: kost nog steeds geld -
Stobos: JE WORDT VOOR DE GEK GEHOUDEN, HET GELD IS AL UITGEGEVEN! SNURKER!
De klaplopers van de SP zetten de stad 7 jaar terug in de tijd en laten ons daar vermoedelijk nog jaren staan. Hoezo progressief!?
@Kars
De provincie biedt in feite meer geld. Doordat de stad later mag terugbetalen (over vijf jaar mag spreiden) kan de begroting positiever uitvallen.
Het is geen zak geld, maar zeker een voordeeltje!
Dat ben ik met je eens, maar tegelijkertijd legt het een extra druk op de financiën van de stad. Het vooruitschuiven van betaling is voor vele raadsleden geen optie meer in deze tijd. Bovendien was de motie klip en klaar: geen geld? Geen tram. Als de provincie het meent, dan moet ze dus niet aankomen met deze halfbakken oplossing, maar 'gewoon' geld vrijmaken.