Het nieuwe stadsbestuur wil mogelijk betaald parkeren voor fietsers die het centrum bezoeken invoeren. Het is één van de ideeën om meer geld in het laatje te krijgen.
Daarnaast moeten er meer auto’s geparkeerd worden in parkeergarages. Het college wil het parkeerbedrijf daarom commerciëler laten werken.
Ook denkt het stadsbestuur er aan om verschillende tarieven in de parkeergarages te gaan hanteren om de verliezen van het het parkeerbedrijf van de gemeente terug te dringen.
De lekkages in de damwand bij de nieuwe Esperantotunnel zijn gedicht. Dat laat spoorbeheerder ProRail…
Tijdens de vijftiende editie van het Duchenne Gala Groningen, wat afgelopen zaterdag werd gehouden in…
Op de Eeldersingel heeft maandagmiddag een forse aanrijding plaatsgevonden tussen twee auto’s. (meer…)
Reizigers op de treintrajecten tussen Groningen en Winschoten, Veendam en Assen moeten tot waarschijnlijk donderdagmiddag…
De coalitiepartijen VVD, NSC en BBB willen toch een nieuw onderzoek naar de Lelylijn. Dat…
Bewoners van de wijk Corpus den Hoorn zijn afgelopen week een petitie gestart tegen de…
Bekijk reacties
'betaald parkeren voor fietsers', een vroege 1-april-grap?
Wat is dit voor onzin? Moeten we allemaal met de bus gaan dan? Dan zitten de bussen nog voller. En als we wel betalen moeten voor het parkeren van onze fietsen vind ik dat er toezicht moet komen. Het is nu al te vaak zo geweest dat mijn fiets vernield weer uit de fietsenrekken bij de v&d tevoorschijn kwam.
In 1924 werd het fietsplaatje ingevoerd. Tot in de jaren vijftig werd het gasmuntje gebruikt, de dertiende penning is herontdekt. Mischien is dit iets voor ons nieuwe stadsbestuur om zich hier eens over te buigen om dit allemaal in Groningen te herinvoern. Als het niet genoeg is kunnen ze altijd nog kijken welke middeleeuwse belastingen door de Patriotten in de Bataafse Republiek zijn afgeschaft en nooit opnieuw zijn ingevoerd en toch een bron van inkomsten zijn.
Het is maar een idee. Maar het simpelste is gewoon terug te keren in de werkelijkheid want ook het nieuwe stadsbestuur klimt al op z'n roze wolk en gedraagt zich als de oude rentmeesters. Laten ze nu leren van het verleden en doe die dingen die de inwoners aangaan en verbeter hun directe woonomgeving ipv het blijven verzwelgen in prestige
Geen betaald parkeren voor fietsen? Dan zou fietsbelasting wellicht een alternatief zijn, immers men gebruikt dezelfde rijbanen als welke worden gebruikt door automobilisten. Als automobilist betalen wij daar wegenbelasting voor, waarom moeten fietsers gevrijwaard blijven van een vorm van gebruikersbelasting?
Groningen kan de titel fietstad van het jaar dan wel vergeten, als ze fietsverjagend beleid gaan uitvoeren. Ik denk dat Groenlinks heel veel stemmen gaat krijgen in 2014, als ze dit invoeren.
Uit de weggepeste auto's uit de binnenstad (bewijs ...lege parkeergarages vooral UMCG/ Boterdiep/Damsterdiep ) valt niks meer te persen...
Van de 1200 plekken is er gemiddeld 200 bezet .
hahahah hoe maak je een gemeente platzak..?
Door onzorgvuldig plannen en misrekeningen ..tegenvallers en verkeerde prognoses.
Denk aan het TRAM plan ( gelukkig zijn er ook verstandige wethouders).
En die gaan dan voor ( hoe slim) WAT ER OVERBLIJFT ..en die lekker gaan pakken ze hebben toch niks anders.
Dus nu komen de 140.000 fietsers aan de beurt..
De fiets belasting staat denk ik binnenkort OOK op de agenda van de gemeente.
9 december de 1 euro kaartje van 1.50 wordt 2.00 Euro..!!
Wat zullen er veel gaan lopen
Nog effe en dan voeren we de rijwielbelastingwet van 1924 ook weer in.
Oja gezien de vergrijzing past een tax op rollators ook in het plaatje
Het gaat hier waarschijnlijk om een plan waarbij mensen voor de bewaakte fietsenstallingen moeten betalen.
Laten we nu eens eerlijk zijn.
Wat is het een puinhoop in de stad met de overal heen gegooide fietsen. Terecht dat er dan op bepaalde plekken voor een goede plaats betaald gaat worden.
En er zouden veel meer parkeer verboden voor fietsen moeten komen en die MOETEN dan ook GEHANDHAAFT WORDEN.
Tevens een verplichting voor kamerverhuurders ( en dus ook studiobouwers) om inhuizige fietsestallingen te maken. Kunnen we weer als voetgangers op het trottoir lopen