In januari begint een campagne om de bekendheid van de gemeentelijke parkeergarages te vergroten. De gemeente wil meer auto’s naar de garages bij het Boterdiep, Damsterdiep en de Oosterpoort lokken. De bezetting daarvan is vrij laag.
Met de slogan ‘Daar begint de binnenstad!’ wil de gemeente daar verandering in brengen. Dat is ook goed voor de ondernemers in de binnenstad. Automobilisten worden naar de garages gelokt door informatie op abri’s en billboards en door flyers bij tankstations. Verder wordt gebruik gemaakt van kortingskaarten en van social media en apps voor de mobiele telefoon.
Duitse bezoekers worden vooral naar de Damsterdiepgarage geleid.
Vanaf komende donderdag kunnen Groningers opnieuw hun mening geven over het Geheugenpaviljoen. Daarmee volgt de…
De talkshow van 'NewsNight At The Grand' in het Grand Theatre over het burgemeesterschap, die…
In de gemeenteraad staan alle seinen op groen om Wintergoud dit jaar een vervolg te…
Het incident dat vorige week plaatsvond op een asielboot aan de Gideonweg is volgens burgemeester…
De rechtszaak tegen oud-burgemeester Koen Schuiling, die eerder stopgezet werd vanwege een gebrek aan juridische…
De gemeente ziet geen aanleiding om de slimme verkeerslichten uit te schakelen. Volgens wethouder Philip…
Bekijk reacties
Begin eerst eens met de parkeertarieven te verlagen naar een 1 Euro per uur om aan de openbare weg te mogen parkeren en 1 1/2 Euro per uur voor parkeren in alle parkeergarage`s, wat op zich al duur genoeg is om uberhaupt waar dan ook in de binnenstad te mogen parkeren, dan zul je gaan zien dat de parkeergarage`s een hogere bezettingsgraad gaan krijgen. Het is toch ook van de zotte dat je twee Euro per uur moet betalen om binnen de diepenring je auto op de openbare weg te mogen parkeren, laat staan als je bedrijfsmatig ergens moet zijn en je voor een auto met aanhanger 48,00 Euro per dag voor een parkeerplaats moet betalen.