De prijzen van een busrit gaan fors omhoog. Vanaf 9 december gaan passagiers met een chipcard ruim 15 procent meer betalen. Mensen die een kaartje kopen betalen voortaan zelfs 20 tot 33 procent meer.
Het OV bureau laat de tarieven stijgen, omdat er 5,5 miljoen euro bezuinigd moet worden. Een eurokaartje in de bus gaat van 1,5 naar 2 euro, het kaartje voor middellange afstanden van 5 naar 6 euro en voor lange afstanden van 6 naar 8 euro.
Toch zijn er een paar voordelen. Een lange rit met de OV kaart gaat nooit meer dan 8 euro kosten en twee kinderen van 4 tot en met 11 mogen voortaan gratis mee met de OV kaart.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
hoe onaantrekkelijker je het openbaar vervoer maakt hoe minder mensen er gebruik van maken hoe minder inkomsten hoe groter de tekorten hoe duurder het wordt.
Dat is marktwerking... dat snappen ze daar toch niet ;-) Is er wel eens gekeken naar de terugloop in passagiers nadat het eurokaartje naar 1.50€ ging ? De bussen leken iig een stuk leger daarna terwijl er toch minder bussen zijn!
En zo krijg je de mensen de bus uit en de auto in. Klinkt leuk, een lange rit gaat nooit meer dan 8 euro kosten. Maar voor een lange rit kun je over het algemeen overstappen (geheel of gedeeltelijk) op de trein.
Groningen-Delfzijl enkele reis trein kost €6,70. Met de bus kost dat nu € 5,43 wordt straks (+15%)€ 6,25. Bus doet er 1 uur en 11 min over, trein doet er 39 minuten over. Dus mensen die die keuzemogelijkheid hebben zullen eerder voor de trein kiezen, amper duurder en een stuk sneller.
Waar is het geld gebleven dat voor de tram bedoeld was? Laten we dat nu alsjeblieft in het busvervoer steken! Als de kaartjes nog duurder worden (en de dienstregeling nog leger) wil er straks niemand meer met de bus.
Lekker dan, mijn wekelijkse ritje in groningen is nu opeens 5 euro. Hiervoor betaalde Ik 1,50 euro voor een enkele rit.
Denk dat Ik voortaan maar de stad ga vergassen met die oude scooter die Ik nog heb staan. Is nog sneller ook. Joep joep hoera voor het o.v. in ons groene landje.
Belachelijk de prijzen ze moeten zich schamen! Wel overbodige dingen bouwen waar je geen donder aan hebt. 55 mil willen ze besparen? Of willen zo 55mil verdienen met deze onzin om nog meer troep aan te schaffen. Vroeger ging het ook goed waarom is nu zo hup alles veranderd? Door die klote euro. Politiek heb je ook niks aan ze liegen je alles voor beloven je dingen die ze niet naar komen. En toch wel geld pompen in andere landen die zogenaamt moeten geholpen worden met hun economie onzin denk eerst aan je eigen land problemen en dan pas aan een ander.