Treinreizigers bij vervoersbedrijf Arriva hebben dinsdag te maken gehad met een vervelende storing. Door de storing konden zij met hun OV-chipkaart niet in- en uitchecken.
De storing begon dinsdagochtend rond 06.30 uur. Pintransacties met behulp van zogenaamde oplaadautomaten lukten niet en verschillende in- en uitcheckpalen werkten niet. Volgens een woordvoerder van Arriva gaf de helft van de palen een foutmelding aan. Vooral op de kleine stations als Groningen Noord en Europapark bracht dit problemen met zich mee omdat reizigers hier niet konden uitchecken.
In het begin van de avond kon het euvel verholpen worden. Een storingsteam van de vervoerder heeft de hele dag alle kaartlezers die een storing aangaven gecontroleerd en weer in dienst gesteld. De oorzaak van de storing is nog onbekend. Hier wordt onderzoek naar gedaan.
Reizigers die niet uit hebben kunnen checken door de storing kunnen op de website van Arriva een restitutieformulier invullen om daarmee het geldbedrag dat teveel is afgeschreven terug te vorderen.