Het stadsbestuur gaat onderzoeken wat er aan maatregelen getroffen moet worden als de gratis OV kaart voor studenten wordt afgeschaft. Dat gebeurt waarschijnlijk in 2016.
Er gaan meer studenten in Groningen op kamers, omdat het reizen vanuit het ouderlijk huis te duur wordt. Waarschijnlijk zijn er dan meer studentenkamers nodig.
Daarnaast zullen veel studenten op de fiets naar Zernike gaan. Er moeten dan extra fietsenrekken op Zernike komen en mogelijk moeten de fietsroutes verbeterd worden.
De gemeente Groningen gaat zich samen met verschillende organisaties inzetten om de bedreigde plant waterdrieblad…
Een kunstwerk dat afgelopen week is aangebracht op een pilaar van de Wibenapoort in de…
In Vesta Woonforum aan de Peizerweg vindt zaterdag het Nieuwbouwfestival plaats. Het festival is de…
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
Bekijk reacties
Bouw een ruim aantal studentenflats op Zernike, zorg dat alle voorzieningen er voor studenten zijn dan kunnen ze lopend college en is de overlast uit de stad grotendeels verdwenen.
Misschien voor een hoop mensen nieuws maar ....
De Studenten Ov kaart is GEEN gratis vervoer.
De studenten worden gekort in hun studiefinanciering.
Dat was 60 gulden in 1991 bij de invoering van de studenten OV kaart.
Alle studenten moesten hier voor inleveren (of ze nu gebruik maakten van de kaart ja/nee maakte niet uit) iedereen moest inleveren.
In 2004 betaalde het Ministerie van OCW 369,2 miljoen euro opbrengstderving aan de vervoerbedrijven.
Waar dat vandaan komt mag nu wel duidelijk zijn.
Studenten OV.. "gratis" is dus een illusie en een verkeerde voorstelling van zaken.
De student levert er wel degelijk voor in.
Oplossing verwachte fietsen Tsunami..
Onder het Forum kan een fantastisch bewaakt fietsenstalling komen waar alle fietsen rondom de grote markt verplicht in moeten worden geparkeerd.voor een abonnement van 15 euro per maand( studenten)
Losse stalling gewoon 1 euro per dag ..voor een ieder.
Bijna alle studenten hebben de grote markt als uitgaan omgeving.
Met een verplicht fietsenstalling is de rotzooi van overal kapotte en liggende fietsen opgelost en breken de voetgangers hun nek niet meer.
De zone van verplicht parkeren zou moeten gelden binnen de diepenring, behalve als het op Privé terrein gebeurd.
De tram is nu helemaal niet meer nodig en gelukkig hebben de wethouders dat beseft.
"Niet iedereen zal het daar mee eens zijn ".
De prijzen van de bussen verlagen zodat er MEER inkomsten zullen zijn van (betalende) studenten.
De keuze is aan hun..!! met de bus ...of met de fiets ...( betaald parkeren diepenring)
Uiteindelijk zal lopen de goedkoopste oplossing zijn.
Is ook stukken veiliger dan de bezopen student op de fiets..( U wilt het niet weten)...
Dus gemeente tel uit je winst.
Kunnen de tekorten van het (overbodige) OV bureau ook weggewerkt worden.
Ps De fietsroutes verbeteren is vergeefse moeite en kost alleen maar geld.
Fietsers hebben namelijk schijt aan bijna alle geldende regels.
Dat er met de fietser relatief weinig ongelukken gebeuren heeft te maken met de ANDERE oplettende weggebruikers.
Jezus regeert in Groningen en wel op de fiets.
Daar moet een eind aan komen.
Tip ..dronken fietser betrapt..?
Geen licht op de fiets.?
"VIS"paraplu gebruiken tijdens het fietsen ?
Bellen tijdens het fietsen..
Op de stoep al fietsend de voetgangers de stuipen op het lijf jagen.?
Tegen het verkeer in fietsen vooral Gelkingestraat/Oosterstraat
Flinke boete ..EN ..!!!
40 uur werkstraf bij verkeersbrigadiers van de vele scholen in de stad.
Ja ja ..en ik heb nog veel meer maatregelen die getroffen moeten worden ter bescherming van de fietsers.
Alleen jammer dat ze het zelf niet zo zien ..
Tot men wakker wordt in het ziekenhuis of erger.
Vriendelijk de groeten van stadjer René Strobos
Ik word langzamerhand zat wat de Gemeente Groningen wel niet allemaal voor de studenten hier doen of laat gebeuren.
Studentenkorting,Studententaxi,Cafe's waar alleen studenten met collegekaart toegelaten worden!Een plan voor een Tram naar Zernike,meer studentenhuizen bouwen.
Ik heb niets tegen studenten of dat Groningen een "studentenstad" is maar er wonen hier ook niet studenten die inmiddels 5 jaar op een huurhuis moeten wachten of een laag inkomen hebben en ook rond moeten komen en op dezelfde fietsroutes moeten rijden of €2 betalen voor een busritje...
Sorry Demile, maar wat je nu zegt is echt onzin. Als je maar goed zoekt kun je altijd wel wat vinden voor een fatsoenlijke prijs. Ik heb zelf binnen een half jaar een appartementje in de vrije sector gevonden welke in aanmerking komt voor huurtoeslag, dus ook betaalbaar. Mensen kijken te veel naar de sociale woningbouw, terwijl je voor iets meer nog steeds prima kan wonen in de vrije sector.
Verder voor wat betreft de fietsen ben ik het voor de verandering eens met René. De overlast van fietsen wordt gewoon steeds groter, en zal ook niet minder worden als de Ov-kaart afgeschaft wordt. Ik zie zelf wel iets in een soort registratiesysteem voor fietsen, net zoals bij een kentekenbewijs van andere vervoersmiddelen. Dit gaat fietsendiefstal tegen, en overtreders kunnen ook makkelijker bekeurd worden voor het negeren van de regels. Fietsers gaan op dit moment nog veel te vaak vrijuit omdat ze te anoniem zijn, en dat mag wat mij betreft wel eens een keer afgelopen zijn.
De invoering van het verkeerssituatieplan in de jaren zeventig heeft als ongewenst neveneffect een duur parkeer beleid en een toename van fietsen waar men zich geen raad mee weet. Maar inmiddels is een nieuwe melkkoe, ter compensatie van de leegstaande parkeergarages gevonden, namelijk de fiets. Renee en ook Sietse zullen wat dat betreft vast ook voor het weer invoeren van de in 1941 afgeschafte fietsbelasting zijn.
Ik ben helemaal geen voorstander van het herinvoeren van fietsenbelasting of iets wat daar op lijkt. Het enige wat ik belangrijk vind is dat fietsers, net als automobilisten, de consequenties moeten ervaren voor het niet houden aan de regels. Fietsers zijn in mijn ogen veel te anoniem, terwijl ze zich net zo goed aan de regels moeten houden als andere weggebruikers.
Nee geen fietsen belasting ..
Dat zou net als de auto een melkkoetje worden voor de gemeente ( breng ze niet op ideeën Klaas )
Dat doe ik ook niet.
Voor de veiligheid een streng fietsen beleid ..ok, maar je hoeft ze niet uit te kleden omdat ze een fiets hebben.
Het zijn geen gewone burgers hoor..en zijn wel de heiligen van de stad ..dankzij groen links.
Dat uitkleden doen ze al met de hondenliefhebber die betaald zich scheel aan belasting.
praten wie niet eens over de scheefgroei in de WOZ belasting en dan heb ik het deel Onroerend zaak belasting eigen woning ( OZB)
Waar het gros van de woningen meer dan 20.000/30.000 euro te hoog wordt getaxeerd.
Probeeer de woning maar eens te verkopen.
De TE hoge belasting is een verkapte diefstal van de burger.
Het is voor een goed doel toch ??? de pot al"gemene" zaken ?
Een "gemene" zaak ( Het FORUM) is ons ook als door de strot geduwd.
Ze zullen ( de fietsers) alsnog de rekening gepresenteerd krijgen denk ik.
Het geld zal er moeten komen .. zo niet links om ..? dan maar rechtsom ...Toch
Het lulletje ( de gewone burger) betaald toch wel.
Fietsenbelasting mag niet eens volgens de wet. De gemeente mag wel belastingen gaan invoeren en de hoogte daarvan bepalen, maar er is nog een wet waarin alle toegestane belastingen staan vermeld en daar staat de fietsenbelasting niet bij. Dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.