De aanpak van de zuidelijke ringweg wordt niet uitgesteld. De provincie en niet het Rijk gaat het project voorfinancieren. Dat heeft gedeputeerde Mark Boumans maandag afgesproken met minister Melanie Schultz van Haegen van infrastructuur.
Het gesprek maandag was een vervolg van een gesprek dat de minister twee weken geleden had met verschillende vertegenwoordigers van provincies waar grote verkeersprojecten gepland zijn. De minister kondigde daarbij aan dat het kabinet er over denkt om investeringen uit te stellen in verband met bezuinigingen.
De verbouwing van de zuidelijke ringweg zou daardoor niet in 2016 beginnen, maar twee jaar later. Door het project door de provincie voor te laten financieren, bespaart het kabinet geld, maar kan de zuidelijke ringweg volgens de bestaande plannen aangepakt worden.
In het provinciehuis van Groningen zijn vrijdag de winnaars van de scholenchallenge Wij hebben de…
Een bijzonder stukje geschiedenis wordt eind deze maand geveild in Zwijndrecht. Op een envelop uit…
In het Wallengebied in Amsterdam is afgelopen donderdagavond een Groninger (18) op heterdaad betrapt terwijl…
Het Groninger Museum maakte vrijdag zijn volledige collectie online toegankelijk. Meer dan 35.000 kunstwerken zijn…
Op de Bordewijklaan in de Wijert vond vrijdagmiddag een ernstig ongeluk plaats. Een fietser raakte…
De 17e editie van WinterWelVaart brengt veranderingen met zich mee. Vanwege de defecte Visserbrug meren…
Bekijk reacties
Voor de belangen van zijn bouwmaatjes, mag er van Mark Boumans wel een stad naar de ratsemodee.
Wat een enge griezel is die Boumans toch!
Met vriendelijke groet
Zullen we vorschlaghammer Wilders twee gaan noemen.
Hij is net zo,n populist.
Overal tegen aantrappen maar niet met oplossingen komen.
Waarom gaat een stad naar de 'ratsemodee' als je een belangrijk verkeersknooppunt aanpakt wat ook nog eens zorgt voor werkgelegenheid, mobiliteit, bereikbaarheid en een impuls voor de plaatselijke economie??
Oplossingen?
Ten Eerste.
Bouwend Nederland noemen wat het is (geworden. Namelijk een enorme sociale werkplaats. Betekent dat je flink op loonkosten kunt snoeien, en dat de directeuren van BAM, Volker Wessels etcetera niet meer verdienen dan een manager bij bijvoorbeeld IEDERS.
Wil je dit niet, dan moet je accepteren dat in een functionerend kapitalistisch systeem voor bedrijven het survival of te the fittest principe geldt, en dat bedrijven failliet gaan. En dat er grote saneringen binnen een sector plaatsvinden.
Van het laatste ben ik een voorstander. Ben een groot voorstander van een gereguleerd kapitalisme zoals Adam Smith het heeft geformuleerd.
Ten Tweede.
Er voor zorgen dat er minder voor de bouwpionnen in de vorm van psychopaten als Smink, Schroor en Boumans in het bestuur terecht komen. In de VS vindt het gebruik van hersenscans voor mensen die kandidaat zijn voor topfunctie, steeds meer ingang. Dit kun je als te deterministisch zien, maar als we in Groningen voor het aantreden van Gietema deze neurologische techniek en kennis tot onze beschikking hadden gehad, dan lag Groningen er nu stedenbouwkundig, architectonisch en financieel vele malen beter bij.
Ten Derde
Er voor zorgen dat er het dualisme koesterend bekwame volksvertegenwoordigers in een gemeenteraad komen. Als je de bijvoorbeeld de lokale D66, GroenLinks en VVD lijst bekijkt, dan lijkt het wel of ze uitgezocht worden op niets zien, niets kunnen en niets weten. Wat betreft het laatste. Sommigen kunnen Oosterhogebrug en Kostverloren nog niet van elkaar onderscheiden. H
et lijkt echt haast een pré dat je hier niet vandaan komt, zodat je niet weet hoe slecht het was geweest als Lewenborg en Beijum hun direct OV verbinding naar de GM waren verloren.
Ten Vierde
Open staan voor inzichten van mensen die geen direct of indirect belang hebben. Geen financieel of emotioneel belang.
Het is wb het dossier Meerstad (prozaische naam te goedkoop voor woorden, bijna te slecht voor Goede Tijden Slechte Tijden) toch ... onbestaanbaar dat die ... van de lokale PvdA niet wilden luisteren naar de raad van hun partijgenoot professor Heertje. En niet naar mijn oude buurman Jan, die in 2006 mbt de woningmarkt al zei dat de bomen niet tot in de hemel groeien.
Ten Vijfde.
Wie denkt dat de druk op de Nederlands wegennet in het algemeen, en de Zuidelijk Ringweg in het bijzonder zal toenemen... heeft nog nooit een economieboek van dichtbij gezien.
In Haren als burgermeester mislukte mannetjes zouden indien zij (gek genoeg)toch weer een bestuurlijke functie op het gebied van mobiliteit krijgen, verplicht zich moeten informeren bij mensen deskundig op het gebied van de algemene economie (Kees de Kort), deskundig op het gebied van toekomstig olieprijzen (Jim Rogers) deskundig op de hoogte zijn van de snelheid van de ontwikkeling in de ICT (Simon Roozendal. Laatste zal nogmaals duidelijk maken wat de elkaar via een exponentiele lijn opvolgende ontwikkelingen betekenen voor thuiswerken en digitaal consumeren zal betekenen.
Met vriendelijke groet
U legt allerlei onbegrijpelijke verbanden tussen zaken en komt weer aan met uw favoriete onderwerp: hersenscans voor psychopathische bestuurders. Ik raad u aan een cursus te volgen in het opzetten van een fatsoenlijk doorwrocht betoog.
Ja.
Zou er goed aan doen mijn betogen leesbaar te maken.
Belangrijk punt blijft inderdaad dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er een oververtegenwoordiging van psychopaten in de "top" bestaat.
En dat het in de VS steeds meer geaccepteerd wordt, dat mensen die meedingen naar een topfunctie, onderworpen worden aan een EGG-scan.
Indien de amygdala op het scherm niet rood op licht, bij vragen over moreel-ethische vraagstukken, weten de recruiters dat ze met een psychopaat te maken hebben.
Goed in (gemene) spelletjes, manipuleren en zichzelf presenteren... maar verder tot weinig in staat.
Zie Willenm Smink en Ton Schroor
Henk Jan
De antwoorden op jouw vragen liggen in mijn vorige reactie.
Kort samengevat.
Door toenemende vraag naar olie vanuit bijvoorbeeld China, India en Brasil, zal de prijs van olie flink gaan stijgen. Een stijging die duidelijk groter is dan de stijging in de rendementsverbetering van de motoren die in auto´s zitten.
Was tien jaar geleden het op een kantoor televergaderen met collega´s in andere vestiging nog best modern, binnen vijfentwintig jaar is bijna elke dienstverlenende functie vanuit huis te doen. Geloof dat de gemalen en sluisen binnen het Friese Waterschap, bijvoorbeeld al vanuit het huis (met laptop) van de de werknemer die dienst heeft, aangestuurd worden.
Maw we de mobiliteitspeak is geweest. Ook zonder klaverblad ter grootte van het Prins Clausplein, kun je over tien jaar om een uur of acht in de ochtend, het Julianaplein zonder oponthoud passeren.
De aannames voor het ringweg plan zijn fictieve onzin uit de tijd van voor de val van Lehman (2008) en van voor de I Phone (of andere smart phones).
Over werkgelegenheid. De Nederlandse bouwwereld (schipholtunnelmafia)is geen systeembank en ook geen sociale werkplaats. Misschien is een land, of een stad (en zeker een historische stad) relatief klaar te noemen. En staat onze bespottelijk grote bouwwereld staat voor een grote sanering. Het vasthouden aan onze idioot grote bouwwereld, is een vorm van zeer schadelijk conservatisme.
Stop het geld dat nu zonder noodzaak richting Jorritsma Bouw gaat, toch in de verzamelde bollenbozen van Eindhoven.
Het bereikbaarheidsprobleem. Wellicht zorgen de plannen voor een betere doorstroming voor degenen die met zijn vrachtauto van Drachten richting Duitsland wil. De bereikbaarheidsproblemen van ons stadje liggen vooral bij het UMCG.
Welke ... heeft ooit bedacht dat er een spuuglelijk nieuw ziekenhuis op de plek van al die prachtige gebouwen moest komen. Welke ... wilde het AZG niet op het lege gebied ten noorden van de Europaweg hebben. Zeker zo´n holle Compacte Stad fan van de PvdA.
Verder wordt het bereikbaarheidsprobleem veroorzaakt door het feit dat de middeleeuwse planologen niet vijfhonderd jaar in de toekomst keken, en van Groningen een stad met nauwe straten maakten.
Dit is op te lossen zoals de PvdA (in Groningen en Amsterdam) het in de jaren zestig wilden oplossen. Het halve historische centrum platslaan, en de grachten en diepen dempen. Goudappels, Stapel en Coffeng wilden een snelweg van het Zuiderdiep maken. Echt waar!
Mobiliteit en bereikbaarheid. Werkgelegenheid (Nederlandse bouwvakkers zijn volgens de Dietmar Werners en Henk Koopen van dit land te duur). Impuls plaatselijk economie.
Het weegt niet op te tegen de jarenlange bouwoverlast, en een grote vermindering van de leefbaarheid zuiden van de stad.
Zou voor zijn als er een achtbaans tunnel zou komen vanaf het Hoendiep tot aan de Europweg. Maar dit plan, met die drie zielige deksels van vijftig meter, is zo slecht!
Met vriendelijke groet
249m. Het is duidelijk dat je alleen maar trapt om te kunnen trappen, aangezien je je niet eens in de feiten verdiept.
Nee,
Het is heel simpel. Ben voor grote projecten als daar een noodzaak voor is. En ben voor grote projecten als er goede oplossingen voor de problemen zijn. In het geval van Monstrum, tram en Zuidelijke Ringweg is van een noodzaak en goede oplossing geen sprake.
Wat betreft de lengte van deksels zat ik goed fout. Maar het klopt toch dat de verkeersdruk aan de Amstellaan of Waterloolaan behoorlijk toeneemt? Iets van 500 honderd auto's naar 10.000 auto's per dag?
De plannen voor de zuidelijke ringweg betekenen het naar de ratsemodee helpen van het zuidelijk deel van ons stadje.
En waarvoor?
Met vriendelijke groet