Categorieën: Nieuws

Busreizigers willen meer informatie bij vertragingen

Busreizigers willen beter geïnformeerd worden bij vertragingen. In de Klantbarometer van 2012, die deze week bekend werd gemaakt, scoorde dit onderdeel een 4.5. In 2013 worden de eerste dynamische informatiepanelen bij bushaltes in Groningen geplaatst, als onderdeel van de aanpak om reizigers beter te informeren.

Klanten van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe zijn over het algemeen tevreden over het regionale trein- en busvervoer. De Arriva-treindiensten worden gewaardeerd met een 7.4, het busvervoer van Qbuzz met een 7.5. Landelijk scoren regionale treinen 7,1 en busvervoer 7,4.

De reizigers waarderen het gebruik van de OV-chipkaart een stuk hoger dan een jaar geleden. Het rapportcijfer ging landelijk van een 7.1 naar een 7.5.

Menno van Duinen

Recente berichten

Clublegende Erik Nevland keert terug naar Euroborg voor oefenwedstrijd tegen FC Groningen

Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…

17 minuten geleden

Wat vinden Groningers echt belangrijk? | OOG Thermometer

Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…

1 uur geleden

Beide gewonden van schietpartij De Kring ingesloten voor verhoor

De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…

2 uur geleden

Kledingbank Maxima heeft tekort aan jassen voor mannen

Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…

3 uur geleden

Stadsbestuur baalt van kabinetsplannen

Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…

4 uur geleden

Nieuwe naam voor Peter Petersenschool in Haren

De Peter Petersenschool in Haren krijgt op 2 oktober een nieuwe naam. Dat meldt het…

5 uur geleden