De Stadspartij heeft vragen gesteld aan het college over de toename van verkeer in Helpman, na de aanleg van de Helperzoomtunnel.
Ook in de Wijert vrezen de bewoners dat er over de Vondellaan veel meer verkeer komt met alle negatieve gevolgen voor geluid en luchtkwaliteit. De Stadspartij wil dat eerst wordt gekeken of de aansluiting van de Hereweg op de zuidelijke ringweg gehandhaafd kan worden. Zij denken dat daarmee de verkeersdruk op beide wijken sterk zal afnemen.
Ook moeten er voor de ombouw meetpunten voor lawaai en fijnstof worden geplaatst bij het Julianaplein. Hiermee wordt dan gemeten of er toch een toename plaatsvindt na de ombouw.
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
Bekijk reacties
De stadspartij weet donders goed dat de plannen in dit stadium niet meer kunnen worden omgegooid. Ze zijn uit op electoraal gewin door het bieden van valse hoop.
Marc
Weet jij zeker dat je geen betaald PR-medewerker van het College van B&W bent? Je fanatieke strijd tegen de - met de PvdD - enige ware oppositiepartj genaamd Stadspartij, begint maniakale trekken te vertonen.
Maak je toch wat drukker om de volledig incompetente (financieel en stedenbouwkundig) faalbestuurders van de PvdA die Groningen zo zwaar beschadigd hebben. Drukker om idioten verblijvend in een traditie van waanzin zoals gepersonificeerd door Gietema, Smink en De Vries.
Wat betreft de laatste is het verschrikkelijke "stadbalkon" veelzeggend. Iedereen die een beetje kan nadenken snapt dat die duizenden fietsen bij het station voor veel bezoekers een fascinerend aanblik kunnen zijn; om niet te zeggen een uniek selling point.
Frank "ik hou van Singapore" De Vries kon de fietsen met zijn benepen Haarlemse burgerlijkheid slechts als rotzooi zien. En verstopte het enig tot blijdschap stemmende gebouw in het stationsgebied - het Station - achter een mal gedrocht.
Aldus:
Stem tegen incompetentie, stem tegen de PvdA, stem Stadspartij!
Met vriendelijke groet
Ik weet wie het zegt. Iedereen die op de PvdA stemt is een maniak in de ogen van de grootste anti-PvdA fantast van het universum. Die ringweg is er eerder zo gekomen door GroenLinks dan door de PvdA overigens. Die verdiepte ligging zonder tunnel te zijn is een mooi compromis. In sommige straten wordt het drukker, maar gemiddeld wordt de doorstroming in de stad een stuk beter. Als je niet kunt accepteren dat er drukkere straten komen, dan gooi je de stad op slot. De Helperbrink is niet het centrum van het heelal mensen. Er wordt al heel veel rekening met jullie gehouden, maar wat jullie willen is gewoon slecht voor de stad in zijn geheel of domweg onrealistisch.
De landelijke PvdA heb ik niet zoveel tegen. Als ik mezelf een politiek label zou moeten opplakken, dan is het waarschijnlijk die van sociaal-democraat.
Alleen die volledig incompetente bende hier ter stede... die van Groningen een Athene-op-de-Hondsrug dan wel Emmeloord-op-de-Hondsrug wil maken, daar ageer ik terecht tegen.
Met vriendelijke groet
Maar met aanname dat de aanpak van Zuidelijke Ringweg definitief is (Steeds maar weer discussie openen is nutteloos er ligt een duidelijk besluit) Dan lijkt me dit gewoon de beste optie.
En ja daar speelt kostprijs ook een rol in. Maar tja daar is de Stadspartij goed in : Ene kant gemeente verwijten te veel geld uit te geven, maar zelf nog wildere en duurdere plannen verzinnen. (Elk kind kan zien dat het plan met de tunnel langs de ringweg een stuk duurder is)
En advies aan de bewoners aan de Helperbrink : Laat je niet misbruiken door een lobby die heel andere belangen op het oog heeft : Met name de belangen van de winkeliers in de Oosterpoort en omstreken. Ik heb het idee dat de Stadspartij dat vooral belangerijk vindt. Want het lijkt alsof dat die afgesloten discussie in de gemeenteraad over de ringweg men via een slinkse zijweg weer wil openen.
Erikk
Er is niets definitief, behalve dan dat Europa in de oog van de orkaan die de economische crisis zit.
Als we als Nederlanders over een jaar bij de gaarkeukens staan, dan is er niemand nog die aan het malle plan Zuidelijke Ringweg denkt.
Met vriendelijke groet
De economische crisis is juist een reden om te zuidelijke ringweg nu eens goed aan te pakken en daar mij een breed beeld over het hele gebied te houd ipv een paar straten en ongeruste winkeliers. En met de Stadspartij hun idiote plannen is er straks niet eens geld voor een gaarkeuken.
De onvermijdelijke gang naar de gaarkeukens zijn niet het gevolg van beslissingen die in Groningen zijn genomen of worden genomen.
De keuze van Thatcher en Reagan voor ongeremd kapitalisme, en een veel oudere keuze waarbij Geld door niets anders dan schulden gedekt ging worden, zullen voor de grote reset zorgen.
Voordeel: waardigheid van de burger (Mensch?) zal weer centraal komen te staan. Niet meer het belang van psychopatische bankiers, megalomane politici en misantropische "architecten" (Rem Koolhaat). En hiermee krijgen de Maya's misschien toch een beetje gelijk.
Met vriendelijke groet
Dus alles gaat stuk... Niemand kan meer een auto betalen en het wordt lekker rustig op de Helperbrink... Laten we ons dan ook niet meer druk maken over het feit dat de gemeente voor het goedkoopste tunnel plan kiest?
;-) (Zoals ook al de opmerking over de gaarkeukens met een knipoog bedoeld was aangezien ik het sowieso compleet overbodig vond dat u dat er hierbij sleepte)
Oja en het 'definitief' sloeg op de besluitvorming over de zuidelijke ringweg. Dat begrijpt u ook wel denk ik. Uiteraard komt er een catastrofale aardbeving doorgasboringen die heel de stad wegvaagt! (* sarcasme vlaggetje *)
Beste ErikK.
Wellicht is het beeld van gaarkeukens een overdrijving, maar ik denk dat een ieder die een mening heeft over hoe toekomstige verkeersstromen op te vangen... kennis moet nemen van de woorden van Jens Weidmann (hoofd van de Duitse Bundesbank).
Volgens dé monetaire autoriteit in Europa - Mario Draghi is niet meer dan een hele enge griezel van Goldman Sachs - zitten we in het oog van de orkaan, en gaan we nog financieel hele zware en riskante tijden tegemoet.
Overigens is de Stadspartij nu ook voor