Tien procent meer klachten bij Ombudsman

nieuws

Vorig jaar steeg het aantal klachten over de gemeente dat werd ingediend bij Gemeentelijk Ombudsman Willy Kol met 10 procent. Veel Stadjers hebben last van gemeentelijke regelgeving en dat mag de gemeente zich aantrekken, schrijft zij in haar jaarverslag.

De meeste klachten gaan over de dienst SOZAWE, slechte tweede is RO/EZ. De klachten gaan onder meer over gebrekkige informatie, de wijze van communicatie en het niet nakomen van toezeggingen. De Milieudienst zag vorig jaar het aantal klachten meer dan verdubbelen.

Er zijn ook goede uitschieters. Bij de DIA daalt het aantal klachten en ook OCSW heeft er een gering aantal, hoewel deze dienst bij herhaling de wettelijke termijnen voor de afhandeling ruimschoots overschrijdt. Iederz is constant in het lage aantal klachten, vorig jaar was het er 1. Ook de Bestuursdienst had slechts 1 klacht inzake het zoekraken van een belangrijk stuk.