Groningen is beter af met twee nieuwe ontsluitingswegen, dan een verdiepte zuidelijke ringweg. Dat zegt fractievoorzitter Ton van Kesteren van de PVV in Provinciale Staten.
Volgens Van Kesteren is het beter dat het verkeer dat uit westelijke richting komt en niet door Groningen hoeft te rijden, nog voor de stad af kan slaan naar de A28 richting Assen dan wel naar de N46 richting Eemshaven. Alleen het verkeer dat op de A7 richting Duitsland rijdt, maakt daarmee nog gebruik van de zuidelijke ringweg. Naast nieuw asfalt wil Van Kesteren ook extra transferia en een spoorlijn naar Zernike om de huidige vervoersproblemen op te lossen.
De PVV wil de komende tijd in gesprek over de plannen met burgers en gemeenteraad. De partij heeft daarnaast fractiegenoten in Den Haag gevraagd om de plannen voor te leggen aan minister Schultz van Haegen van Verkeer.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
De Partij voor de Verveling heeft kennelijk haar tijd verdaan met het zetten van lijntjes op kaarten. Komt vervolgens met een plan op de proppen dat 5 miljard euro kost (5 a 600 miljoen hahahaha). Bovendien is het planologisch niet haalbaar. De rekenkundige experts worden terecht niet met naam genoemd, want ze zouden zich onsterfelijk belachelijk maken.
Gaaaap...
wie is ene heer Marc ?
Ene heer Zwetbroek die ook in de ruimte lult en niets kan onderbouwen.Kom met voorstellen en onderbouw ze zelf.Een nieuwe Noordwestelijke ringweg daar is nooit over gepraat en loopt niet door een natuur gebied.Maar haalt al het verkeer west oost en Noord >West van de zuidelijke ringweg af. Tevens al het vracht verkeer Noord en west > Industrie Hoogkerk Suiker fabriek en Smid en Hollander.En neem een voorbeeld aan Goteborg in Zweden maak transferia aan de rondweg koppel aan spoor en je haalt je grenzen van CO2 van de binnenstad Groningen. Praten kunnen deze mensen maar kom met concrete voorstellen.De Zuidelijke ringweg gaat geen 840 miljoen kosten maar zal uitlopen naar 1,3 miljard
Schiphol tunnel 700 milj werd uiteindelijk 1,3 miljard kijk naar HSL 4 2,7 miljard werd 3,4 miljard zo zijn er meer projecten te noemen.De huidige plannen zijn achterhaald.