GroenLinks in Provinciale Staten vindt het niet kunnen dat het geld dat is vrijgekomen door het niet doorgaan van de Regiotram, voor een groot deel naar de verdubbeling van de N33 tussen Zuidbroek en Appingedam gaat. Bijna alle andere partijen waren daar echter wel voor.
Volgens GroenLinks breekt de provincie daarmee een afspraak die gemaakt is toen de partij zelf nog in het provinciebestuur zat, namelijk om geen budgetten voor het openbaar vervoer naar andere projecten te laten stromen.
Gedeputeerde Staten had voorgesteld om 78 miljoen euro van het vrijgevallen tramgeld te stoppen in de N33. Daarmee blijft 50 miljoen over voor het verbeteren van het openbaar vervoer tussen de stad en respectievelijk Leek en Roden. Behalve GroenLink en de Partij voor de Dieren konden alle fracties van Provinciale Staten daarin vinden.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Er wordt ontzettend veel geld gestopt in het openbaar vervoer en hoofdzakkelijk in de trein.Kijk naar : station/Euroborg/Hoogkerk-Zuidhorn/tunnel onder alle sporen door i.p.v.brug.De N 33 is de levensader voor de Noord en Noord/oost regio en van die 78 blijft er 28 miljoen over.Kijk naar wat er bij Bedum gebeurt.Doorgestoken kaart.D e Domo zit morgen na de gemeenteraad Bedum bij de notaris .De macht van de PVDA en een Statenlid die als commissaris in de Raad van Bestuur van de DOMO zit.De oostelijke oplossing is niet de wens van de Noord/west regio.Dit had gecombineerd moeten worden.Maar ja de PVDA wethouder woont aan de westzijde van Bedum en wil die weg niet.
De VVD sprak zich in eerste instantie ook uit voor de west oplossing maar bezweek door de PVDA.De politiek kijkt niet naar de realiteit maar naar ieder hun eigen parade paardje en ook Groen Links
Dus GroenLinks jullie kijken ook alleen naar jullie eigen parade paardjes
Wat betreft de N33 hebben ze gewoon gelijk. Het is een hobbyproject van GS. De verkeersintensiteiten op deze weg rechtvaardigen geen verdubbeling.
De verkeer intensiteit klopt volledig daar hebben ze landelijk gezien geen recht op !
Maar daar keek Napoleon en Hitler ook niet naar. De A 15 eindigt bij de poort van ECT ook op Europoort. En dat moet met de N 33 ook gebeuren. Zowel in Delfzijl als Eemshaven want dan pas is het aantrekkelijk voor bedrijven ! Waarom een tunnel onder alle sporen door terwijl een brug qua kosten 5 x zo goedkoop is en waarom een flyover in Groningen /Noorderstation ook volkomen overbodig. Het gaat erom om het geld zo goed mogelijk te besteden.85 miljoen in Zuidbroek/Nieuwe Schans verdubbeling is als de Betuwelijn. Maar kost 128 miljoen. Aan de Duitse kant moet tunnel onder de Eems door kosten 400-600 miljoen dat doen de Duitsers niet.Voor hun zal de Betuwe lijn doortrekken vele 100 derden malen belangrijker. Wanneer gaan de politieke partijen voor het lands-provinciaal belang werken i.p.v. voor zich zelf !
Er word al ontzettend veel geld gestoken in autovoorzieningen. (nieuwe wegen, parkeergarages, transferium enz.) Aan de overvolle treinen te zien kan er best wel wat verbetert worden aan het openbaar vervoer. Niet alleen de forenzen treinen maar ook in het weekend moet je vaak staan.
Ook zijn er vele buslijnen opgeheven of is de frequentie teruggebracht of word er in de weekenden op een aantal trajecten niet gereden.
Er is al eerder geld bestemd voor een openbaar vervoer naar asfalt gegaan. Laten ze nu eens serieus bezig gaan met het openbaar vervoer.
afgelopen maandag op begrafenis geweest met het openbaar vervoer Oude Pekela > Zeist reistijd openbaar vervoer 3.45 uur. Met de auto 2 uur Vertrokken 7.45 u terug 23.45 u leve het openbaar vervoer. Je hebt gelijk dat bussen en treinen vol zitten en in de toekomst bij deze crises nog voller komen te zitten. Maar in de binnensteden moet men voldoen aan minder CO2 uitstoot dus minder bussen !
Minder co2 is ook haalbaar met schonere bussen.Openbaar vervoer kost inderdaad extra reistijd en ook de reiskosten zijn hoog. Dan mag je toch tenminste een zitplaats in de trein verwachten in plaats van opeengepropt in de gangen en de hal te moeten staan. Nog mooier zou zijn extra treinen / bussen zodat men fatsoenlijk kan zitten en meer reisopties heeft.