Het stadsbestuur moet deze zomer een second opinion laten uitvoeren over de verwachte hoeveelheid verkeer in de zuidelijke stadswijken tijdens de aanpak van de Zuidelijke Ringweg. Dat schrijft de raadsfractie van GroenLinks aan het Stadsbestuur.
De fractie wil ook dat het college alle informatie zo duidelijk en beeldend mogelijk aanlevert, onder meer via 3D-impressies. Verder moet een andere gemeente meekijken over de schouder van het Stadsbestuur.
Eind augustus worden belangrijke documenten over de ringweg gepubliceerd, en begint een inspraakprocedure van zes weken. Het stadsbestuur wil daarna pas een second opinion overwegen. GroenLinks wil eerder duidelijkheid, vooral omdat omwonenden vraagtekens zetten bij de gepresenteerde prognoses.
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Aanvankelijk leek het erop dat niemand anders dan alleen de FC-supporter gewond is geraakt bij…
Kerstbomen, lampjes, slingers, kerstmannen en sneeuwpoppen: tijdens Kerst hoort het er allemaal bij. Sommige Stadjers…
Aan het Anker in Lewenborg was maandagmiddag een flinke politiemacht op de been tijdens een…
Rikus Jager, Mattias Gijsbertsen en Mirjam Pauwels leiden als (in)formateurs de onderhandelingen voor de vorming…
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Bekijk reacties
Schandalig wat deze partij nu doet.
Toen dekker nog wethouder was moest en zou de ringweg er komen.
Maar sinds ze niet meer in het college zitten zijn ze ineens overal tegen. Hoe hypocriet ben je dan.
Om misselijk van te worden.
Ik zou inderdaad ook stoppen met ring Zuid. Krankzinnige investering van tegen de 1 miljard. Het is bij mijn weten vooral een west - oost probleem.
Mijn voorstel bouw een goede (snel)weg Drachten Oosterwolde Assen-zuid Gasselte Stadskanaal N366 Ter Apel Haren(Ems).
Bij Assen Kun je dan naar A28 ri Zwolle en A33/A7 ri Eemshaven.
En via N366 meer richting Noord Duitsland.
Dat levert voor de hele regio meer op, en ik schat dat de investering niet eens zo gek veel anders zal zijn. De druk op de huidige ring Groningen vorstelijk lager zal zijn. Oa fijnstof en geluidsbelasting.