Het werk rondom de Noordzeebrug ligt nog steeds stil. De Provincie had gehoopt dat deze week een nieuwe aannemer de werkzaamheden kon voortzetten.
Ruim een week geleden ging de aannemer Jaartsveld uit het Gelderse Varsseveld failliet. Sinds die tijd wordt met de curator van het bedrijf gepraat. Maar dat duurt langer dan verwacht, omdat sommige zaken ingewikkelder liggen dan werd aangenomen.
Het is nog niet bekend wanneer het werk aan de brug en het wegennet er omheen hervat wordt. De Provincie verwacht volgende week meer te weten.
De gemeente Groningen gaat zich samen met verschillende organisaties inzetten om de bedreigde plant waterdrieblad…
Een kunstwerk dat afgelopen week is aangebracht op een pilaar van de Wibenapoort in de…
In Vesta Woonforum aan de Peizerweg vindt zaterdag het Nieuwbouwfestival plaats. Het festival is de…
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
Bekijk reacties
Dit is niet zo verwonderlijk. Projecten uitschrijven met 20 jaar onderhoud daar heeft geen enkel bedrijf wat aan. Alle bouwers-wegenbouwers maken aparte BV om grote werken aan te nemen, zodra het werk gereed is wordt de BV leeg gemaakt of ploft en ieder kan fluiten naar 20 j onderhoud ! Wanneer controleren opdrachtgevers de boekhouding van een bedrijf. Vroeger moesten de bank een borg van enkele miljoenen aan de opdrachtgever afgeven voor geval van faillissement. Is dat nu gebeurd ? Wanneer begrijpen ambtenaren van Rijk en Prov. dit. Zij handelen niet met eigen geld maar met ons geld !
Maak nu geen slapende honden wakker..... Nu je toch een aantal openbaringen doet, denk je dat dit in de bouw en de z.g. natte aannemerij anders is?
Denk je dat de bouwfraude ook maar iets heeft veranderd in verboden vooroverleg/gunning bij en tussen aannemers?
Ik pleit juist voor meer ambtenaren en minder externen, echter wel gekwalificeerde ambtenaren, specialisten welke pas na gebleken geschiktheid in dienst worden genomen.
Desalniettemin is het jammer dat de aanleg nu door een faillissement stil ligt, maar blijkt er weinig overlast te zijn door de versmalling/wegomlegging bij de huidige Noordzeebrug.
Je hebt volkomen gelijk.Er lopen bij de overheid RWS-PWS/gemeenten zoveel mensen de kantjes erbij af. In Amsterdam bij het Hoogheemraaadschap begeleide eigen mensen 1 of 2 werken ,ik werd ingehuurd en begeleide 4 a 6 werken. Mijn inhuur was veel goedkoper dan hun eigen personeel. De N 33 de aannemer werd gekozen door 4 project directeuren van RWS te weten A 12 -A 15-A 4 en 2e Coentunnel. Bij de laatste 3 waren ook de 3 van de 4 aannemers. Door gestoken kaart ! Dit gebeurt ook bij RWS. Belangen verstrengeling. We zien dit nu ook bij Bedum !