Het OV-Bureau Groningen Drenthe legt de kritiek die men ontvangen heeft op de nieuwe dienstregeling van 2014 naast zich neer. De concessieverlener houdt vast aan de plannen die dit jaar voorjaar gepresenteerd zijn.
Kritiek kwam er onder andere uit de Oranjebuurt. In de nieuwe dienstregeling krijgt lijn vijf een andere route. Inwoners van de wijk maakten zich zorgen over de bediening en de bereikbaarheid, maar volgens het OV-bureau weegt het nadeel niet op tegen het voordeel dat het verleggen van de route met zich mee brengt.
De bewonersorganisatie in de Oosterpark liet weten niet blij te zijn dat reguliere streeklijnen buslijn vier gaan vervangen. Het OV-bureau schaft de buslijn toch af omdat haltes die vervallen maar weinig reizigers trekken, en alternatieve haltes binnen vijfhonderd meter beschikbaar zijn.
Met het vervallen van buslijn vier zou ook de bereikbaarheid van de Buitenhof bij Hoogkerk afnemen. Het OV-bureau heeft geconcludeerd dat dit klopt, en laat daarom meer bussen via de Peizerweg rijden, waarbij er ter hoogte van de Hunsingolaan een nieuwe halte wordt gerealiseerd.
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…
Bekijk reacties
Het is geen goed idee, streeklijnen als stadslijnen te laten rijden. Kijk op de Hereweg: geen bus is ooit op tijd. Bussen zitten al vol en ook voor streekreizigers is het vervelend.Bovendien is het materieel van steekbussen niet geschikt voor een stadslijn
Gewoon gescheiden houden, zoals vroeger het Gemeentelijk Vervoerbedrijf.Alle wijken van de stad moeten bediend worden, dus niet zoals nu het plan is, hele stukken, die geen vervoer hebben (plantsoenbuurt, de hunze, ulgersmaborg, buitenhof enz.)
Er wordt hard gewerkt aan een betere (vrije) infrastructuur voor de bussen, waardoor deze vertragingen zich veel minder voor zullen gaan doen in de toekomst. Denk hierbij aan de HOV-west (ondertunneling spoorwegovergang Paterswoldseweg waardoor de bus vrij baan krijgt) en de nieuwe bustunnel onder het station door. Ook is er met de opening van de Vrydemalaan en het autoluw maken van de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat een stap in de goede richting gezet.
Als in de toekomst de plannen van het OV bureau voor vrije busbanen op onder andere het Damsterdiep, de Oostersingel en het Boterdiep gerealiseerd worden zal er niet veel vetraging meer zijn.
De wijzigingen in het busvervoer hebben overigens op dit moment ook nog geen betrekking op buslijnen die via de Hereweg rijden. Dit blijven streeklijnen die CS als eindpunt hebben.
Wat was die motie in de laatste gemeenteraad ook al weer. Ik denk nu dus een conflict tussen OV-bureau en de gemeente Groningen? Of druipt de gemeenteraad nu stilletjes af vanwege evt kosten ?