Groningen heeft een erg mooie en ook populaire binnenstad, alleen zijn veel van deze panden niet goed zichtbaar door de vele reclame uitingen. Dit vindt Jimmy Dijk van de SP die het erg zonde vindt dat er zo’n overdaad aan reclame-uitingen in de binnenstad is.
Sommige winkels hebben een aantal vlaggen waar volgens het raadslid een enkele reclame-uiting ook zou volstaan. De stad zou bijvoorbeeld veel aantrekkelijker worden en de schoonheid van vele panden beter zichtbaar. Dijk denkt wel dat de winkelier hier niet direct het nut van zal inzien maar op lange termijn ook het profijt van een aantrekkelijke binnenstad zal inzien.
De SP wilt de reclame niet helemaal verbieden maar slechts verminderen. In Maastricht hebben ze een regeling welke ervoor zorgt dat de ondernemer voor hun reclame moet betalen per vierkante meter. Of het idee daadwerkelijk zoden aan de dijk kan zetten moet nog blijken.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
SP, in deze tijd van crises zijn er plenty zaken om u druk om te maken.Dit soort onderwerpen wekt alleen maar ongeloof op .
Dus onder het juk van de crisis (met een i) mag je nergens meer wat van zeggen en geen enkel plan meer lanceren? Als je zo moet gaan denken, dan gaan we met z'n allen maar stil staan denk ik dan. Laat deze man nou ook een economische reden ten grondslag leggen aan z'n plan, iets waar ik me heel aardig in kan vinden persoonlijk. Denken over de stad aantrekkelijker maken, om meer aantrekkingskracht te krijgen en dus meer geld te genereren middels toerisme, ik vind het niet zo gek om daar 's over na te denken eigenlijk. Maar we kunnen ook met z'n allen stil gaan staan en niks doen, want er zijn wel andere zaken om je druk over te maken. Ik ben wel benieuwd welke, als iemand zoiets zegt.
bedenk zelf eens welke zaken dat zouden kunnen zijn. als u dat niet lukt heeft het geen zin voor mij een aantal te noemen.
natuurlijk moeten we altijd naar verbeteringen zoeken, maar in tijden van CRISiS in de eerste plaats blijven denken aan hoe we daar uit komen. of het opruimen van reclameborden daar toe behoort ??
Moet zeggen dat het uitblijven van een (postieve) reactie van Vorschlaghammer (mr. historische binnenstad) me zeer verbaast.
Dat wekt wel alleen maar ongeloof op hey Ard, geen voorbeelden kunnen noemen... Ik kan er ook wel wat bedenken hoor, maar daarom mag men dus geen plannen meer bedenken? Ik snap de redenering niet zo goed, sorry...