De westelijke ringweg moet in de toekomst helemaal stoplicht-vrij worden. Dat zegt gedeputeerde Mark Boumans van de provincie Groningen.
Dat moet gebeuren als de aanpak van de zuidelijke ring afgerond is. Dan zijn er alleen op de westelijke ringweg nog stoplichten.
Wanneer de westelijke ring aangepakt wordt is nog onbekend. De Provincie gaat er in de toekomst geld voor reserveren.
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Bekijk reacties
De beste gedeputeerde moet eens luisteren en kijken naar voorstellen.De oude westelijke ring weg van Gasunie gebouw tot aansluiting N 41/noordelijke ring moet afgewardeerd worden !
Hier een nieuwe westelijke ring tussen A 7 Westpoort en N 46/noordelijke ring.
Dan heb je die niet voor 160 milj minus voorstel Bouwmans = 120 miljoen !
Dwars door woonwijk de Held en de weilanden daar? U houdt wel van mooi buitengebied en woonwijken kapot maken heh!
Ik dacht buiten de stoplichten de westelijke ringweg in huidige vorm prima voldeed?
Een nieuwe ringweg kost natuurlijk veel meer wat raaskal je nu over 120 miljoen ? Leuk om zomaar lukraak weggetjes neer te leggen, maar dat kost natuurlijk veel meer.
Jij weet het allemaal zo goed ik heb een begroting en die is 160 miljoen en als je de oude westelijke ringweg laat als het is bespaar je daar 40 miljoen.Maar kom zelf met een tekening en berekening !
Nieuwe westelijke ringweg gaat door geen enkele woonwijk en ruim buiten alles langs aansluitend aan N 46 Eemshavenweg en Noordelijke rondweg. Er zijn veel steden die een nieuwe ruimere ringweg krijgen .Kijk Leeuwarden,Utrecht,Amsterdam,Eindhoven. Zo zijn er nog meerdere steden,De N 33 is 42 km lang aanneemsom 120 miljoen. Ik wist niet dat die nieuwe ringweg 42 km zal worden. En wie zou hier meer verstand van dit werk hebben JIJ of IK ? Denk dat mijn ervaring wat meer is !. PWS heeft bij de N 366 weer dingen van mij over genomen en waarom heeft RWS bij de N 33 ongeveer voor 100 miljoen aan besparingen van mij over genomen om dat ik er geen verstand heb ! Heb 41 jaar op dit vak gebied gewerkt in alle grote werken in Nederland !
Kun jij kaartlezen? Kijk dan eens op googlemaps .. Het is onmogelijk om niet door een woonwijk te gaan of het wordt wel een heel slingerende route. Die 120 miljoen is zonder aanschaf van grond. En dan ook nog compensatie van omwonenden ed Wou u zeggen dat al die grond al in het bezit van de overheid zoals bij de N33?
U doet alsof u er veel verstand van heeft, maar mist de simpelste dingen. Een ervaren timmerman is nog niet altijd een goed architect.
In dat hele PVV-plan komt het woord fiets slechts twee keer voor. Dat betekent dat die nieuwe ringwegen geen rekening houden met fietsroutes. Alleen de mensen die uit de richting Peize komen, mogen op een fietstunnel oid rekenen. Los van het feit dat het plan de grondverwerving, de natuur, lokale wegen en de bereikbaarheid van weilanden door boeren, de herinrichting van de huidige ringwegen links laat liggen, houdt het verder alleen maar rekening met autoverkeer. Waarom zouden mensen zover omrijden als er in de stad ook brede wegen liggen in de vorm van de huidige ringweg? Waarom worden de kosten berekend op basis van standaard kostenplaatjes zonder enige complicaties? Waarom zijn er geen kosten voor milieucompensatie opgenomen. Waarom zijn er geen kunstwerken opgenomen zodat bestaande fietsroutes in stand kunnen worden gehouden. Moet ik nog doorgaan? Dat plan rammelt aan zoveel kanten dat dat er zelfs een milieuvergunning nodig is om het in de prullenbak te gooien.
Heel aardig Pieter. Je hebt goed werk gedaan, dat geloof ik meteen.
Waar je nu aan mag gaan werken is je zinsbouw en gefundeerd discussiëren.
Overigens vind ik het wel prima zo, ik voorzie steeds meer thuiswerkers en flexwerkers door de reeds in gang gezette verschuiving naar het digitale. Ook auto's gaan slimmer worden en minder file's veroorzaken. Ontwikkelingen waarmee weinig tot geen rekening gehouden wordt als het gaat om onze infrastructuur.
Ben jij dan die goede architect die alles weet. Bij de N 33 moest de provincie ook de tweede rijbaan aankopen. Ben jij de die perfecte architect. Neem contact met mij dan gaan we daar over praten. A.s. woensdag 17.00 uur op provinciehuis bij commissie vergadering Infra en mobiliteit.
Waarom moet iedereen een 'goede architect' zijn om ergens een mening over te hebben?
Blij dat het monsterachtige plan van de PVV geen doorgang gaat vinden. Waarom zou je een nieuwe ringweg aanleggen als in Groningen maar 20% van het verkeer, doorgaand verkeer is? En van de 20% doorgaand verkeer moet minimaal 15% richting Hoogezand/Delfzijl/Eemshaven en verder (waar mogelijk), wat dus betekent dat ze via (jawel!) de Zuidelijke Ringweg moeten rijden. En voor die 15% (= ongeveer 15.000 voertuigen per dag) wil jij dat er een weg dwars door het natuur- en recreatiegebied Hoornseplas en Paterswoldsemeer wordt aangelegd? Om van de Peizermaden nog maar te zwijgen. En voor de overige 5% doorgaande verkeer richting Winsum/Bedum (2500 voertuigen) leggen we dan maar even een nieuwe westelijke ringweg aan, direct langs De Held en Gravenburg welke ook nog eens het cultuurlandschap rondom Dorkwerd doorsnijdt.
Probeer nu eens in te zien dat de situatie in Groningen totaal anders is dan in bijvoorbeeld Arnhem of Eindhoven. Deze twee steden hebben veel meer doorgaand verkeer te verwerken, omdat ze langs belangrijke, internationale routes liggen. De A28 houdt op in Groningen en kent er dus geen doorgaande functie. Het doorgaande verkeer op de A7/N7 is maar zo'n 15.000 - 20.000 voertuigen per dag, van de in totaal bijna 100.000. Dit betekent dus dat een dikke 80.000 een bestemming in- en rond de stad heeft. Deze bestemmingen liggen veelal dichtbij het huidige ringwegennet (Binnenstad, Gasunie, Martini Ziekenhuis, UMCG, Europapark, Kempkensberg, Industriegebied Zuid-Oost, Ikea en uiteraard ook het Zernikecomplex), waardoor het dus totaal niet nodig is om een nieuwe ringweg aan te leggen.
Nee dat ben ik niet, maar ik pretendeer dat ook niet. Bij de N33 was die aankoop niet nodig... Iedereen die er wel eens langs gereden is weet dat er bij de aanleg al rekening is gehouden met een mogelijke verdubelling in de toekomst.
We praten hier over het ontlasten van de huidige zogenaamde zuidelijke ringweg. De 20 % verkeer A 7 klopt niet !dit cijfer is onjuist. Wil Groningen het goed doen dan legt men eerst een nieuwe noordwestelijke ringweg aan. Die de verbinding A 7 Westpoort- N 46/noordelijke ring dus een complete ring om de noord. Al het verkeer A 7 kan/moet die volgen. Die is dan kruisingsvrij. Daarmede haal je al het vracht vervoer > Suiker fabriek vanaf de oude huidige ring. Als suikerbieten vanuit Friesland/polders, en vanaf het Hogeland en vanuit het oosten van de Provincie komt niet meer over de huidige
route. Die aanleg is 600 miljoen goedkoper.
En al je onzin die je spuit houd dat voor je je maakt je alleen maar belachelijk. Er wordt wel degelijk met alles rekening gehouden en ook je fietspaden/waterwegen en met je landschap. Je gooit alles op Paterswoldse meer. We praten hier over de renovatie zuidelijke ring en later over huidig oude westelijke ring.
Wat is dan het percentage van doorgaand verkeer op de N7? Je zegt dat het onjuist is, maar dan zou ik ook graag de 'juiste' cijfers hebben.
En sorry, maar waarom zou je een noordwestelijke ringweg aanleggen bedoeld voor het verkeer van en naar de A7? Dat is een omweg van tientallen kilometers ten opzichte van de huidige (en toekomstige) situatie! En hoeveel vrachtverkeer rijdt er nu op de westelijke ringweg? Ik zie ze alleen tijdens de suikercampagne, voor de rest rijdt het vrachtverkeer voornamelijk over de zuidelijke- en oostelijke ringweg.
En 600 miljoen goedkoper? Je wilt dus beweren dat zo'n nieuwe rondweg maar 50 miljoen gaat kosten? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen inclusief alle grondaankopen, onteigeningen etc? Ik ben ervan overtuigd dat dit PVV plan op veel meer weerstand kan rekenen dan bij de huidige plannen. Met jouw plan tref je dan ook veel meer mensen en natuur dan met de huidige plannen.
Je hoeft verder ook niet persoonlijk te worden. Ik probeer een fatsoenlijke discussie met je te voeren en draag fatsoenlijke argumenten aan, waar je gewoon op kunt reageren zonder je persoonlijke sneer.
Beste man benader me prive ! zend my mail pietercj2009@hotmailcom dan gaan we samen om tafel zitten Het verkeer van A 7 west naat A 7 oost rijdt 2300 meter meer afstand maar file vrij.Het vracht verkeer van het Noorden > west hoeft niet meer om oost en zuid ring maar al het verkeer vanuit het westen > suiker fabriek en > Domo Bedum ontloopt de stad Groningen en het doorgaande verkeer A 7 wat meer dan 20 % is zal je de telcijfers van RWS en PWS laten zien .Kom morgenavond om 17.30 uur naar de commissie infra en Milieu provinciehuis te groningen.
Dan heb je N 33 blijkbaar vanaf 1973 alleen maar van Gieten Assen gereden dat was 14 km ! De weg is 43 km die verdubbeld wordt !
Vanaf Gieten tot 1 km ten noorden van de A 7 heeft men gronden aan moeten kopen ! Ben vanaf 2004 tot heden erbij betrokken sorry !