Categorieën: Wijken

Stadspartij wil aanpak Winschoterkade

De Stadspartij wil dat de gemeente de kruising Steentilkade – Schuitendiep – Damsterdiep aanpakt. Het kruispunt is onoverzichtelijk en onveilig.

Sinds 2011 is de Steentilstraat dankzij een zogenoemde zakpaal afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer en is de rijrichting van de Winschoterkade omgekeerd. De Winschoterkade wordt door veel verkeer gebruikt om de Binnenstad te bereiken. Fietsers zigzaggen vaak gevaarlijk tussen auto’s door. Het einde van de Winschoterkade is, met name door de verkeersdrempel, voor alle weggebruikers een ware hindernis.

De Stadspartij wil dat de drempel verwijderd wordt en dat dit deel van de Winschoterkade opnieuw wordt ingericht, met duidelijke wegbelijning. Hierdoor worden fietsers en auto’s duidelijk gescheiden en komt er meer ruimte voor het verkeer.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • die kruising is echt levens gevaarlijk en wat te denken van de kruising aan het begin van het damsterdiep 10meter verder dan de kruising in dit artikel die is minstens net zo gevaarlijk en totaal onoverzichtelijk, nee dit is weer een knap staaltje van onze vroegere wethouder van verkeer mevrouw dekker maar ja die wist het allemaal zo goed toch

    • Als je tijd over hebt, is het interessant om eens de CV's van Dekker (niet afgemaakte studie sosiejaal werk) en Offerman (verkeersman van De Stadspartij) met elkaar vergelijken.

      Dekker stond tot Offerman, als Jurjen van der Meert tot Berlage. Dekker stond tot Offerman als Shaking Stevens tot Elvis Presley.

      En toch reageerde bijstandsmoeder Dekker met een stuitende arrogantie op de intelligente vragen van Offerman. Vragen die konden leiden tot inzichten die Groningen heel wat geld hadden kunnen besparen.

      Met vriendelijke groet

  • Ook voor de drempel was het daar levensgevaarlijk. Tijd voor een betere oplossing, maar die heeft de Stadspartij zoals gewoonlijk niet.

      • Terugbrengen naar de oude situatie is idd geen oplossing... Een paar extra streepjes op de weg ook niet. Dan lijkt me zelfs een verkeersdrempel nog beter.

  • Tijd om de oude situatie in ere te gaan herstellen, dus gewoon weer doorgaand verkeer door de Steentilstraat en de Radesingel en weer stoplichten gaan plaatsen om zo het verkeer de stad uit te geleiden over de Europaweg en het Damsterdiep.

    Edit, is onmogelijk geworden door het gedrocht wat nu op het Damsterdiep staat, waarlangs je enkel nog de stad in kunt rijden.

  • De Stadspartij heeft dus tóch nog wel eens goede ideeën, ik had de hoop al bijna opgegeven.

    Overigens zou ik het dan ook gelijk goed doen door de brug breder te maken door middel van een overkapping, zoals in de tramplannen. Langere voertuigen zoals vrachtwagen en bussen hoeven dan niet zo'n scherpte bocht te maken.

Recente berichten

Martinitoren baadt maandagavond al in groen en wit licht: ‘Opbouw ging heel voorspoedig’

De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…

6 minuten geleden

Supporter FC Groningen die door plexiglasplaat viel maakt het naar omstandigheden goed

De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…

57 minuten geleden

Drukte op kerstmarkt Ring-Zuid om heropening Hereweg en Máximaweg te vieren

De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…

2 uur geleden

Inbreker snel opgepakt na inbraak in coffeeshop

In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…

3 uur geleden

Vuurwerk in Stad: Waar wel en waar niet?

Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…

4 uur geleden

Trambel en pedaal van laatste kolentram in Stad naar Trein & Tram Museum

Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…

5 uur geleden