Bij de verbouwing van de Zuidelijke Ringweg verdwijnen er veel op en afritten. Voor het verkeer wordt het daardoor ingewikkeld om bij de binnenstad te komen. Verkeersdeskundige Arthur Kamminga heeft echter een idee wat het probleem zal voorkomen.
Omwonenden van de ringweg zijn bang dat bestuurders gaan besluiten om via de woonwijken naar de binnenstad te rijden. Hier komt veel overlast van, met al het geluid en de uitlaatgassen van de auto’s. Arthur Kamminga’s idee houdt in dat de afrit bij de Hereweg kan blijven bestaan. Zo kan het verkeer via de Hereweg naar het centrum en blijven de omliggende wijken gespaard.
Tot en met tien oktober houdt het stadsbestuur inspraakavonden in het MartiniPlaza. Eind van dit jaar moet duidelijk worden hoe de ringweg er uit komt te zien.
De komende dagen verlopen grotendeels grijs. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis neemt aan het eind van…
Op het Dirt Park Groningen in de wijk Beijum zijn zondag vernielingen gepleegd. De beheerder…
Wielinga voor Vakwerk aan de Verlengde Hereweg sluit na bijna zeventig jaar definitief de deuren.…
Treinreizigers tussen Groningen en Assen hebben zondagavond te maken gehad met vertraging. Door een gestrande…
Het is Maria en Freerk uit Haren gelukt: hun laatste fietstocht voor Onbeperkt op de…
Veel zeges voor de op zondag actieve Groninger clubs. GRC spande de kroon met een…
Bekijk reacties
De hoge heren beweren steeds dat er 20 % doorgaand verkeer is van de A 7 west ; : A 7 oost en dat 80 % ter plekke moet zijn. Wat gaan we doen. We sluiten de op en afritten ! Dan kan 80 % niet op de plek komen. In de werkelijkheid is 40 % doorgaand verkeer A 7 west A 7 oost en moet je wel degelijk je op en afritten behouden om het verkeer niet weg te jagen naar elders.Kijk zelf een naar het verkeer dat van alle op en afritten Hereweg gebruik maakt maar ook bij de gasunie kijken !