Bij de verbouwing van de Zuidelijke Ringweg verdwijnen er veel op en afritten. Voor het verkeer wordt het daardoor ingewikkeld om bij de binnenstad te komen. Verkeersdeskundige Arthur Kamminga heeft echter een idee wat het probleem zal voorkomen.
Omwonenden van de ringweg zijn bang dat bestuurders gaan besluiten om via de woonwijken naar de binnenstad te rijden. Hier komt veel overlast van, met al het geluid en de uitlaatgassen van de auto’s. Arthur Kamminga’s idee houdt in dat de afrit bij de Hereweg kan blijven bestaan. Zo kan het verkeer via de Hereweg naar het centrum en blijven de omliggende wijken gespaard.
Tot en met tien oktober houdt het stadsbestuur inspraakavonden in het MartiniPlaza. Eind van dit jaar moet duidelijk worden hoe de ringweg er uit komt te zien.
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…
Bekijk reacties
De hoge heren beweren steeds dat er 20 % doorgaand verkeer is van de A 7 west ; : A 7 oost en dat 80 % ter plekke moet zijn. Wat gaan we doen. We sluiten de op en afritten ! Dan kan 80 % niet op de plek komen. In de werkelijkheid is 40 % doorgaand verkeer A 7 west A 7 oost en moet je wel degelijk je op en afritten behouden om het verkeer niet weg te jagen naar elders.Kijk zelf een naar het verkeer dat van alle op en afritten Hereweg gebruik maakt maar ook bij de gasunie kijken !