Project X heeft niet alleen maar negatieve gevolgen voor Haren. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Hanzehogeschool onder ruim vierhonderd Nederlanders heeft gehouden. Een jaar na de relletjes blijkt dat Haren niet veel imagoschade heeft opgelopen. De bekendheid is wel sterk gestegen.
Volgens de onderzoekers blijkt dat mensen over het algemeen een lage waardering voor een regio hebben als ze die niet kennen. Haren zou volgens hun nu kunnen profiteren van de door Project X verkregen bekendheid, door de positieve kenmerken van de gemeente via marketing uit te dragen. Die boodschap zal nu eerder aankomen.
Het onderzoek is het eerste van de Hanzehogeschool dat onder de naam Marklinq werd gepresenteerd. Docenten en studenten van de opleiding Marketing zullen onder die noemer onderzoeken uitvoeren. Het is de bedoeling dat bedrijven lid worden en zelf onderzoeken aandragen.
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…