Project X heeft niet alleen maar negatieve gevolgen voor Haren. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Hanzehogeschool onder ruim vierhonderd Nederlanders heeft gehouden. Een jaar na de relletjes blijkt dat Haren niet veel imagoschade heeft opgelopen. De bekendheid is wel sterk gestegen.
Volgens de onderzoekers blijkt dat mensen over het algemeen een lage waardering voor een regio hebben als ze die niet kennen. Haren zou volgens hun nu kunnen profiteren van de door Project X verkregen bekendheid, door de positieve kenmerken van de gemeente via marketing uit te dragen. Die boodschap zal nu eerder aankomen.
Het onderzoek is het eerste van de Hanzehogeschool dat onder de naam Marklinq werd gepresenteerd. Docenten en studenten van de opleiding Marketing zullen onder die noemer onderzoeken uitvoeren. Het is de bedoeling dat bedrijven lid worden en zelf onderzoeken aandragen.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…