De oplage van het Dagblad van het Noorden is in 2012 gedaald met 3,9%. De oplage schommelde eerder rond de 125.000.
De, in totaal 18, regionale dagbladen haalden allemaal een lagere oplage behalve het Friesch Dagblad en Het Parool. Alphen Compact en Compleet was de grootste daler met 10.3 %. De Telegraaf was van de landelijke kranten de grootste daler met 8.8%. NRC Next zag haar digitale oplagen stijgen naar 11.974 en zag zo haar totale oplage met 0.4% stijgen.
Bij de meeste kranten daalde de oplage maar sommige dagbladen wisten met een online editie de oplage te behouden.
Hoe de wind ook waait, korenmolen Wilhelmina in Noorderhoogebrug zal er niet van kunnen profiteren.…
In een speeltuin aan de Jensemaheerd in de wijk Beijum heeft afgelopen donderdag 31 oktober…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Een fietser is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Van Lenneplaan. Dat meldt…
Roeisters Marlies Oldenburg en Ymkje Clevering zijn vrijdagavond gehuldigd in de Akerk. De twee Gyas-roeisters…
Bekijk reacties
De oorzaak is gebrek aan concurrentie men werkt te aanbod gericht.
Ik zou er persoonlijk en per omgaande opnieuw een middag/avondkrant van gaan maken met nieuws van vandaag en niet zoals nu, nieuws van de dag ervoor, wat elk en iedereen al via internet, radio en (regionale) televisie al tot zich heeft kunnen nemen.
Eens, ik las niks nieuws en ben ook gestopt met het kopen.
Dat bedoel ik beste lezers, u word niet serieus genomen.De direktie regeert vanuit hun torentje.Men gaat uit van een theoretische strategie van 100 jaar geledem die bewezen niet werkt.De klant hoort de baas te zijn, niet de direktie.Men dacht alle concurrentie op te kopen..dat lukte maar men is niet overgebleven door de beste krant te zijn en daarom zakken de oplages..