Een projectgroep van de RUG heeft dinsdag nep-phisingmails rond gestuurd naar medewerkers, om ze bewust te maken van het gevaar van phishing. Van de ongeveer 6000 medewerkers die de mail hebben gekregen heeft ruim de helft hem ook gelezen.
Meer dan 2800 medewerkers klikten op de link en meer dan 1000 gaven ook hun privégegevens door. Wanneer medewerkers hun gegevens hadden ingevuld werd duidelijk dat het om een nep-phisingmail ging. Steeds vaker zijn phishingmails vormgegeven in RUG-stijl, met zelfs het RUG-logo er op, waardoor steeds moeilijker onderscheid is te maken tussen echt en valse mails.
Vooraf waren overal in de universiteitsgebouwen baby poppen verspreid. De baby staat voor de kostbaarheid van betrouwbare gegevens. Als vervolg van deze campagne rijden eind van deze maand Discovery Trucks op universiteitsterreinen rond. Hierin worden 3 keer per dag workshops gegeven over phishing en veilig online werken.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…